Obsah článku prokazuje zřetelný fakt = v ČR žije v současnosti věda a výzkum "vlastním životem", ve kterém jsou hlavním měřítkem úspěšnosti počet a způsob zveřejnění vědeckých článků. Proč tomu tak je, je zřejmé. ČR jako celek si nechala "ujet vlak". Tento stav nezmění jakýkoliv premiér, nezmění jej jakýkoliv ministr a nezmění jej ani několik miliard ze státní pokladny. Tento stav může změnit pouze "tvrdý vnější zásah do klidového stavu." Uvedu příklad z mého oboru. V době centralizovaného řízení hospodářství bylo na našem území provozováno několik desítek konstrukčně podobných sklářských tavicích pecí. Tyto pece stály v konkrétních hutních halách, v konkrétních areálech. Po privatizaci skláren jejich noví vlastníci nezbourali tyto areály a nezbourali ani hutní haly. Novou technologii ze západu "znásilňovali" tak, aby se jim do těch starých hal a areálů prostě vešla. Trvalo to roky, trvalo to desetiletí. Kompromis střídal kompromis. A tento stav prakticky trvá dodnes. Na konferencích prezentují vědci obrázky, jak by měla vypadat sklářská tavicí pec budoucnosti.... a management skláren řeší, kde sežene peníze na opravu střechy haly. Ten rozdíl pozic obou stran je doslova ohromný. Ano, jednoduché řešení se nabízí: "Tento problém prostě vymažme =zrušme sklářskou výrobu." Pak ale nemá veliký smysl do vědy a výzkumu v tomto oboru investovat "veřejné peníze". Pokud se ale rozhodneme sklářskou výrobu v ČR zachovat, tak se musí vědci a výzkumníci vrátit zpět = ze světa článků a prezentací idejí do světa reálné výroby v našich podmínkách...A není to v jiných oborech obdobné?
Okecávání jediného faktu, že to naprosto zbytečné ministerstvo bylo zřízeno jen proto, aby se získalo další dobře placené koryto pro stranu TOP09. Celou tuto činnost nebo spíš nečinnost mohl místo zvláštního ministerstva s ministrem a několika politickými náměstky a jejich sekkretářkami a řidiči mohl a měl spravovat jeden odbor na ministerstvu školství, kam patří. Jenže co pak s Langšádlovou a jejími žádostivými spolustraníky? Přece nebudou někde pracovat, když je může platit stát.
Sloučit školství a vědu? Touto optikou můžete sloučit i zemědělství s obranou nebo spravedlnost s vnitrem.
Autor splácal páté přes deváté, to proto, aby se vyhnul zásadnímu problému "vědy" nejen v českém, ale i v globálním měřítku. A tím je podřízení "vědy" ideologickým požadavkům těch, co "vědu" z převážné míry platí. Tedy korporátu dnes socialistických politiků a velkobyznysu, spojeném touhou společnost víc a víc ovládat, víc a víc ji do svých kapes dojit. Ukázkově to vidno právě v eko-klima třeštění, které je víc o ziscích velkobyznysu a koncentrace politické moci než o záchraně planety.
A tak "vědci" místo zkoumání faktů, kroutí realitu v hmotné touze ideologicky se zalíbit těm kdo je granty, dotacemi či kongresovou turistikou platí, přesněji uplácí. A tak to zákonitě s "vědou" končí jak v tom v před 89. pokrokovém táboře míru a socialismu. Tedy neefektivitou a úpadkem.
Zvláště pak, když se "věda" stane hříčkou politických kšeftů, jako v případě Langšádlové. Pro niž (TOP 09) bylo zřízeno ministerstvo jen proto, aby se vyvážily mocenské a stát dojící ambice partají, tvořících vládní 5x koalici. Proti čemuž se měli skuteční vědci, tuplem Akademie věd okamžitě vzbouřit ... kdyby tu tedy nějací vědci, ne uplacení politiků poskoci byli.
Pokud tu vědu má představovat Tuleja s Nerudovou, tak to snad raději tu "zaostalost"!
Vždyť máme ve vládě experty a odborníky, jaké svět ještě neviděl, tak kde je problém?
Než vláda vyřeší společné šatny a záchody,svět nám uteče o dalších sto let.