1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 5 měsíci

Elektrofobie 😄

Je to drahé, je to nekomfortní, je to neekologické. Tady někde bych viděl původ elektrofobie. 😉

10
Před 5 měsíci

Technický pokrok je jako provázek. Nedá se tlačit. Jakmile to zkusíte, zmuchlá se a někde se zadrhne. A přesně to se stalo. Při tom jej mohl táhnout zájem a poptávka lidí, protože ono to elektroauto opravdu není špatné, i když se nehodí pro každého. Škoda, že se evropští politici, než začali vymýšlet umělé problémy pro spalovací motory, víc neptali v postkomunistických zemích 🙂 Tady s tím tlačením pokroku dopředu máme zkušenosti a víme jak to dopadlo 🤣

37
Před 5 měsíci

Pan Jandourek neví resp. vědět nechce, že elektrofobie je výrazem naší zdravé české lásky k Velikému Putinu ❤️ a íránským ajatolláhům, a samozřejmě k našemu milovanému Národnímu Vůdci soudruhu Babišovi-Burešovi.

Zato přechod na elektromobilitu by poškodil – STRAŠLIVĚ poškodil – nejvlastnější zájmy všech našich milovaných Vůdců!! 😢

Ano, jde o ropu, dováženou z Velikého Ruska (a v blízkém budoucnu i z revolučního Íránu).

Jde o řepkový olej našeho N.V. s. Babiše-Bureše, jehož POVINNÉ PŘIDÁVÁNÍ do paliva pro naše milované čmoudivky-spalováky bude v brzku zaručovat Ústava ČR, později zákony naší Česko-Moravské autonomní oblasti Ruské federace.

Ano, my Češi se v klídku a pohodě smíříme s návratem ruské armády do Česka a Česka do Ruska, pokud to zaručí trvalé příjmy Velikého Putina ❤️ a soudruha Babiše-Bureše.

Navíc, po osvobození od EU, NATO a všech lidských práv obnovíme tradiční směnný obchod s ruskými osvoboditeli z nejbližší posádky: My jim lahev Hanácké vodky, oni nám kanystr ruského benzínu s 12% přísadou nejkvalitnější ruské síry.

A to se vyplatí. 🙂

Ruská federace – záruka našeho návratu mezi nejvyspělejší národy Západní Asie!

18
Před 5 měsíci
Richard Švehla

Jak se ti to stalo?

Před 5 měsíci

Niedermayer je přesně ten typ politika, kvůli kterému nepůjdu volit ODS a dám svůj hlas (a celé mé široké okolí také) straně Motoristé sobě. Nucena elektromobilita ta je čiré zlo = v říjnu 2024 jsem koupil do firmy 2 nové dodávky e-mervedesy - a hluboce a velmi toho lituji. Jsou pro běžné denní použití zcela nepouzitelne, dojez naprosto lže, doba nabíjení je lež, cena dobytí baterie u veřejné nabijecky je nekonkurenceschopna s dieselem. Už nikdy !!! Celý Green Deal je nechutnost, který zniči naší evropskou ekonomiku za bujarého smíchu USA, Afriky a dalších kontinentů.

65
Před 5 měsíci
Patrik Stav

Já mám důvod stejný, ale nechci další "Unii svobody, Věci veřejné a pod. Proto to hodím Svobodným, kteří jsou pravicově zaměření, mnoho let etablovaní a hlavně nezkorumpovaní.

2
Před 5 měsíci

Co to je za argument, že si EU dokáže vyrobit elektřinu sama,

ani to není pravda, plynové elektrárny a jaderné dovážejí palivo, Obnovitelné zdroje činí zlomek spotřeby a naprostá většina automobilů dosud přitom jezdí se spalovacími motory.

Elektřiny již bývá nedostatek a těžších obdobích kdy efouká a málo svítí atd.

Niedermajera raději nevzpomínat, je to poskok Leyenové a té bandy.

Potraviny si dokáže EU vyprodukovat sama přesto je chce dovážet masově z jižní Ameriky, tak o čem je řeč o soběstačnosti? Jak ubohé pisálku.

30
Před 5 měsíci
Radomír Šutera

Obnovitelné zdroje v Německu překonali uhlí. Letos. Všude jinde ve světě elektromobilita jede na plné obrátky. V Číně jsou pravděpodobně na vrcholu spotřeby benzínu a ta bude už jen klesat. Ale český Pepík v tom má jasno 🫣

6
Zobrazit dalších 29 reakcí
Před 5 měsíciUpraveno

Problém automobilek je jiný - vyrábí se auta, která zákazníci nechtějí. Elektromobilita se musí prosadit sama, ne aby byla cíleně omezována výroba automobilů se spalovacím motorem. Řekněme, že prakticky všichni majitelé rodinného domu si elektromobil mohou zakoupit (mají pro něj vytvořeno nabíjecí místo), ale není možné jim vnucovat elektromobil, který bude stát dvojnásobek ceny jeho ekvivalentu se spalovacím motorem. Takhle to opravdu nejde. Dále je třeba respektovat, že lidé k elektromobilům mají nedůvěru, viz udávaný a skutečný dojezd, dále nutnost si plánovat cestu, pokud je třeba využit elektromobil k něčemu jinému, než je cesta do zaměstnání a cesta za nákupy, případně kratší výlety. Takže já to do budoucna vidím na čistý elektromobil jako jedno auto v rodině a to druhé bude se spalovacím motorem, ale jako hybrid, aby na delší cesty měl člověk vždy volnost a hlavně klid, na jaký byl zvyklý u automobilu se spalovacím motorem. Problém bude instalace nabíjecích míst u bytových domů, to bude na hoooodně dlouho bez ohledu na to, co chtějí a odsouhlasili si politikové... Takže městský člověk bydlící v bytovém domě bude muset mít hybridní automobil, protože mnoho z nich jezdí automobilem víceméně jen o víkendech, protože do práce jezdí hromadnou dopravou. To se bude týkat v budoucnu i mne... Jinak nemá smysl řešit Čínu, tam panují s Evropou zcela nesrovnatelné podmínky. Tam se na to, co lidé chtějí či potřebují, nijak nehledí.

9
Před 5 měsíci
Lubor Pospíšil

Ale ona se prosazuje. Čína a Indonésie jede. Auta i skútry a to tak, že klesá poptávka po benzínu. Problém je v tom, že DNA evropských automobilek je fosil. A vyrobit kvalitní a cenově OK auto jim prostě nejde. VW v Číně neprodává a proč? Má dražší auta s menším dojezdem. Automobilky bez fosilní historie maj prostě narh. A GD v tom nehraje roli. V Indii nebo Filipínách žádnej GD nemají. A funguje to.

Před 5 měsíci

Elektromobilita už vyskočila jako čertík z krabičky a těžko si představit, že by se tam chtěla vrátit, a nedostanou ji tam ani spojené síly „konzervativců“ českého typu a libertariánů všech zemí.

Elektromobilita je tlačena politiky. Pokud lidem bude vadit, a vadí víc a víc, můžou politiky vyměnit. Pak nastane odklon od ekologie za každou cenu, přestane politický tlak na automobilky a ty budou prodávat to co lidé chtějí. Elektromobilita zůstane pro určitý okruh lidí, pro který může být výhodná. Mají dům, snadno budou dobíjet doma (třeba ze solárů), jezdí kolem dvorka, ale najedou dost km aby jim levnější provoz vyvážil vyšší pořizovací cenu.

Autor se také raduje nad růstem prodejů elektroaut. Jenže ty jsou hnané politikou. Jednak dotacemi, jednak zdaňováním jiných pohonů (PHM), jednak výhodami pro elektro a omezeními pro jiná auta. Vše se může změnit, pokud se změní politická mapa.

Před 5 měsíci

Mám 18roku starý nafťák známé značky. Stojí mně značné částky za servis. Za to občasná jízda po dálnici, kdy si občas dovolím překročit "Speed limit" ale stojí. Tady každý macho rád ukazuje svaly. A tady mohu tvrdit, že každý elektromobil má ze začátku dobrý sprint, ale po kilometru odpadá. Čím to je?

Před 5 měsíci

Dobře napsaný článek. Naprostý souhlas. Je potřeba neustupovat fosiní propagandě různých Jahnů, Turků a dalších. Ochrana klimatu je zásadní věc a pokud je potřeba někde ustoupit, tak jsou to strategicky důležité obory jako je ocelářství, hutnictví, výroba cementu atd. V těchto oborech je snižování emisí skutečnou technologickou výzvou. Výroba i provoz el. aut jsou levnější než u spalováků a snížení emisí je relativně snadno dosažitelné. Automobilový průmysl není jen VW, který vlastní arogancí ztratil Čínský trh a nyní vydírá Evropu. Mnozí zákazníci přestali kupovat auta, protože vidí, že ID3 se v Evropě prodává za dvojnásobek ceny v Číně a nenechají se okrádat. Z různých důvodů považuji bankrot VW za ozdravný proces v Evropském automotive.

40
Před 5 měsíci
Jiři S

Vy opravdu nevíte co jste napsal za blábol. Zjistěte si jaké podmínky jsou pro výrobu aut v Evropě a jaké v Číně . V Evropě mají automobilky stovky nařízení a norem, které musí dodržovat a ty prodražují výrobu, v Číně o ekologii ještě neslyšeli a jedou si tam podle svého, plus k tomu je tam vývoz dotován.

V Evropě vám hodí emisní povolenky, které zdražují výrobu a třešničkou na tom je , že je nakupují Číňani a ti s nimi kšeftují a dál zvyšují jejich cenu, což opět zvyšuje cenu výroby.

Díky zeleným bolševikům je v Evropě pokřivený trh a proto ztrácí konkurenceschopnost .

Tak si příště o tom něco zjistěte......

21
Před 5 měsíciUpraveno

Niedermayer, Farský, Kolaja jsou v oblasti této problematiky totálně nesvéprávná hovádka s tunou másla na hlavě. Ti poslední, co by měli analyzovat důvody prodejů (v reálu spíše totálního zákaznického nezájmu) o elektromobily. Alibisticky vyzdvihovat čísla z Číny, kde je EV stranou a vládou víceméně nalajnováno, vyrábí se za misku rejže, nebo Indie, kde je díky kastovnímu systému vrcholem modernizace pro většinu populace splachovací záchod? Komedie. Globálně je podíl EV z celkového množství prodaných vozů ubohých 15%. Navzdory zbabělému perzekuování spalováků, hrozbě jejich zákazu, emisním povolenkách atd a naopak totálně směšně politicko-marketingové tlačence EV. Taková je realita, to jsou hodnotná a relevantní čísla, a ne ty rádobydramatické skoky, kdy z 1% prodeje vyskočí podíl o 100% na zcela zdrcující 2 %.

13
Před 5 měsíci
Jaroslav Částka

Ty seš jen další posel konzervatismu. Nic víc. A ani tisíc slovníček to nezmění.

Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt