Chápu, že Rusové již nedají dohromady širokotrupé civilní letadlo, to je vyšší dívčí. Ale netušil jsem, že jsou na tom až tak zle, že nedají dohromady ani nástupce Anduly (!).
Nepotřebují dělat nástupce Anduly, ty se už dlouhá léta modernizují s turbo motory a vyrábět něco dalšího je vcelku zbytečné, není pro koho ! Doba je trochu jiná a řada věcí se změnila.....Dříve to bylo o něčem jiném, to opravdu vyšší dívčí nebyla, ba naopak, ale ty časy jsou dávno pryč !
Nejen superhypermoderní vrtulová letadla pro 8 až 10 sedících pasažérů – ale i dokonalé a levné hybridní elektromobily, smartfouny, tablety a Lenin-ví-co ještě bude Veliké Rusko vyrábět.
Kdy?
V brzku, jak to svým národům slíbil Veliký Putin ❤️, viz např. Odkaz
Ano, jednou bude celý svět čučet na drát, co z Velikého Ruska jede resp. letí, tedy kromě očekávaných divizí T-90 resp. mraků Orešniků, každý se spoustou samostatně manévrujících jaderných hlavic, že. 🙂
Viděli jste film Wakanda?
Tak takové je Veliké Rusko: Odkaz
Ano, pod maskovacími sítěmi doškové střechy na mrakodrapech, všude nejpokročilejší světové technologie, které Západ vůbec nedokáže uchopit atd.
A nade vším Absolutní Vládce, jenž svůj titul získal v rituálním souboji u vodopádů.
Prostě: Pro nás Čechy bude přímo vyznamenání, až si nás Veliké Rusko opět přivtělí, i s chlupama, na věčné časy a nikdy jinak!
„Hranice Ruska nikde nekončí.“ (Vladimir Vladimirovič Putin ❤️)
Momentálně by jim celkem pomohlo, kdyby rozjeli alespoň výrobu letadel, jejichž kompletní dokumentaci si dovezli z Letu Kunovice. Možná, že by to mohli zvládnout i celkem rychle, kdyby se nějak povedlo vyhnout se v civilním letectví u nich obvyklé korupční přirážce ve výši 300% a touze vylepšovat (za státní peníze - jak jinak) něco už velmi dobře fungující.
I původní L-410 v Rusku ještě pořád létají, v UZGA se až do r. 2022 montovaly, neměl by být nějaký zásadní problém. Musejí se tedy obejít bez legální instalace západní avioniky, ale v principu by to mohli dát.
"Ladoga" byl už rovněž létající L-610, tam je k dotažení dál, ale i to by, když mají nouzi, byl krok k překlenutí špatných časů.
Vážně to vypadá jako Pilatus PC-6 Porter, který teď licenčně vyrábí Číňani (ostatně, jako všechno ostatní, co přímo neukradli). Soudruzi ruští fašisté nemusí smutnit. Po čínském záboru Ruska budou jezdit v těch nejlepších elektromobilech a létat těmi nejlepšími letouny, a za levno. Jen to nebude Made in Russia, ale Made in PRC. Vot, tak ... Rasputin - Putin - Tin.
Jak píšu výš, je to spíš klon Cessny 208 Caravan (1982), konkrétně jejího pokračování ve stroji Daher Kodiak (2004). Samozřejmě bezlicenční ... a "vylepšeními" totálně zmrvený. Nebudou přece kopírovat něco 60 let staré, to by bylo pod úroveň.
Pilatus PC-6 (1959) má obdélníkové křídlo, mimo jiné odlišnosti. Ale patří ke stejné kategorii letadel, jen o generaci hlouběji do minulosti.
Slepá ulička v Mordoru znamená, že se nepodařilo cizí výrobek okopírovat naprosto přesně, tudiž ani naprosto přesně nefunguje, ba dokonce možná vůbec nefunguje. Co se dá dělat, vývoj značky Ctrl C > Ctrl V se bude v Moskvě ubírat směrem k netušeným možnostem dalších cizích okřídlených výrobků 🙂
No tak zkuste něco kopírovat, když nemáte materiály a technologie. Tohle fakt není parní lokomotiva, tam to ještě šlo.
Pokud dnes v RF nejsou schopni samostatně dokončit vývoj letadla, tak malé a nízké kategorie (nebo spíše by stačilo okopírovat jakýkoliv z minímálně 70 let starých zahraničních konceptů), tak je to stejně šokující zjištění, že v Evropě snad neexistuje jediná továrna na výrobu dělostřeleckých nábojů (možná prý jedna taková by mohla být na Slovensku) .
Ovšemže. Někdo musí přece vždycky lidstvu ukázat, kudy cesta nevede.. Prvním a v pravdě neoddiskutovatelným průkopníkem slepých uliček ale navždy zůstává náš génius Jára da Cimrman. I když je třeba objektivně přiznat, že potěmkinovská země, kde zítra již znamená prakticky včera, mu zdatně dýchá na paty... 🙂
Neschopnost dotáhnout projekt prskoletu na úrovni Pilatuse PC-6 je vskutku tristní. Nebýt nesmrtelnosti Andul, tak mají po ptákách. Nicméně, kdysi mě pobavil příběh letounů DHC-2, když byl nedostatek origo motorů P&W a nějaký kutil zjistil, že tam pasujou ruský motory Švecov z Andul, a uměl je nakoupit za hubku po vagónech. Jenže ten Švecov měl skoro dvojnásobný výkon, takže těm Havelandům stačilo pár desítek metrů, a nahoru to prý frčelo jako ve výtahu.
Dovezou z Číny... tak jako ta golfová vozítka na frontě...
Zase protiruská propaganda! Rusové letadla nepotřebují, Vladimir Putin nařídil se do roka naučit létat bez nich. A tak taky bude!
Co chcete, za Stalina se to taky řešilo stejně. Rozhodlo politické prohlášení Stalina a bylo to. Když se nepovedlo, gulag to jistil.
Takže Ruské letadlo Bajkal končí stejně, jako Ruské CPU čipy Baikal a i stejnojmenná Ruská firma Baikal Elektronics. 😄
Přesně. Ale s těmi čipy - v TSMC se tak snažili je to naučit a všechno bylo marné. Nakonec se zjistilo, když už jim samotné čipy někdo vyrobí (tuším že pak už Číňan), nedokážou to ani zapouzdřit. Takže překonali veškerá očekávání.
Samozřejmě je už delší dobu dostupný podrobnější rozbor od Černosvitovova Odkaz (Pro ruštinou nevládnoucí překlad titulku: "Bajkal - úplná nekompetentnost a pokračování večírku")
A dokonce i ještě starší Odkaz ("Letadlo za cenu kosmické lodi - LMS-901 Bajkal")