To je nezvyk, číst v médiích konečně nějaké rozumné názory.😁
Ale určitě mi ten dojem zkazí nějací dezoláti, kteří se chodí do diskuzí🤮.
Je radost poslechnout si někoho ze vzdělávací mašinerie, který je moudrý a popíše vše tak, že to má hlavu a patu. Pamatuji jak nás na střední nutili si zapamatovat vzorečky na integrály a derivace a memorování bylo alfou a omegou veškerého učiva. A celý život mi to bylo k prdu, byl to ztracený čas , kdy jsme počítali logaritmickým pravítkem, když už byly kalkulačky, které ale byly zakázány a dnes mají děti chytré mobily...
Ale chytřejší ani praktičtější nejsou...
Děkuji za rozhovor a pod vše se jako učitelka podepisuji 🙂.
Jen bych vypíchla jednu věc, která zapadla, byť okrajově několikrát byla nakousnutá: velkým problémem je nedostatečné řízení ze strany státu. Souvisí s tím i zmíněná nevymahatelnost stanovisek České školní inspekce. Ale projevuje se právě v nejasnosti zadání cílů a metod výuky, absenci nastavení pravidel hodnocení...což vede k nepoměřitelné kvalitě škol, jak bylo správně popsáno. Kdyby MŠMT plnilo svou roli koordinátora na celorepublikové úrovni a soustředilo se na skutečné problémy a ne pamlskové vyhlášky, řada věcí mohla být již dávno vyřešena.
Cílem stávky bylo zvýšit platy NEpedagogických pracovníků. Jde o to, že za chvíli nebude kdo by za minimální mzdu dělal kuchaře nebo uklízečku.
Jaký je cíl naznačovat, že šlo o platy učitelů? Komu to prospěje?
Věříte, že většina lidí je hloupá a závistivá?
Pokud vím, tak každý z demonstrujících demonstroval za něco jiného. Někdo za nepedagogické platy, někdo za PH maxy, někdo za vyšší tarif. Za co demonstrovala Konečná, Rajchl, Vidlák a další, netuším.
Tchán studující ČVUT od 1938 je příkladem, že nemajetný a inteligentní mladík může vystudovat vysokou školu (předtím reálku). Nemajetným (sociálním případům) lze některé poplatky odpustí, jiné jsou jen za opakované zkoušky. Je to motivující a dnes to chybí.
Pan ředitel urážkou degradoval své celkem rozumné názory. Je to však v současné době klasické povýšené jednání.
Jakou urážkou?
Žádnou jsem nezaznamenala.
Nástupní plat vystudovaného pedagoga do školky 31 tis. hrubého. Maximální plat 36 tis. hrubého po 32 letech praxe. Nikdy nedosáhne ani na dnešní průměrný plat, natož na prolhaných 130%. Míst ve školkách by bylo dost, ale nejsou lidi, za tohle by totiž šel dělat jen blbec. Z podprůměrného platu vám totiž také vypočítají podprůměrný důchod. Čísla jsou oficiální z platových tabulek.
Asi jste neslyšel o osobním hodnocení jakou složkou platu státem placených profesí. Ta může být i 100% tabulkového platu ++ třídnictví apod.
Ideologicky a i politicko-managersky jsou ředitelskej připraven fajnově, pouze jsou nakonec jako každý kádr ODS moc domýšlivým 🙂....
Oni nejsou zaměstnavatelem, tím je zřizovatel školy - oni jsou sice říďou, ale nic více !
Ty kecy o desolátech si nechte na schůze ODS, tam je těch s vemenem dvakrát tolik než v běžné výrobě živočišné 🙂 !
Syn druhým rokem studuje Smíchovskou střední průmyslovou školu, kde je pan Sáblík ředitelem a jsem nadšená. Už při dni otevřených dveří před přijímačkami nám rodičům vysvětloval, jak škola funguje, jak se on k tomu všemu staví. Vede školu moderními postupy, se studenty je v každodenním kontaktu a já nemůžu absolutně nic vytknout. Perfektní škola a to díky přístupu pana ředitele, který jí vede tak, jak jí vede. Dokáže sehnat i mladé učitele, které výuka baví a to kolikrát z řad bývalých studentů. Tak by to mělo fungovat.
Děkuji za názor někoho, kdo se pravidelně setkává s výsledky jeho práce a jsem ráda, že to není jen teorie, ale že v praxi dokáže udělat to, o čem mluví.
Škoda jen, že ODS ten marasmus ve školství nastartovala za ministra Pilipa a celá léta ho přiživovala, nebo jen tiše seděla a koukala na to. Teď, když je to vládní priorita, dělá co? Nic a pošle do boje ředitele elitní pražské školy, aby radil ostatním, třeba do KK, UL nebo Ostravy, jak to mají dělat. Děkujeme.