Pilotem F 16 se člověk nestane za půl roku rychlokurzu, jako doktorem na "prestižních" univerzitách, dále chybí technickézázemí a u adeptů pilotáže angličtina.
To nejsou stroje, do kterých se dá sednout a létat. Jejich kvalita vyžaduje mistrovské ovládání.
Ukajina měla 6 pilotů, pro F16 vyškolených - prý - a nyní jen 5, Jsou dobré jen jako gesto a skutečný efekt by v tom počtu udělaly jedině na vojenské přehlídce.
Můj názor na F-16 je následující: jedná se o dobrý letoun, jeho problémem je, že podmínkou jeho úspěšného užívání je vytvoření potřebného zázemí a podmínek pro jeho provoz. Ještě nikdy nebyl užíván v podmínkách jako jsou na Ukrajině. To znamená, že má fungovat z letišť které jsou napadány protivníkem. Dosud jeho uživatelé měli vždy zajištěnu vzdušnou převahu a dostatečnou protivzdušnou obranu bez nebezpečí napadení letiště. Dalším jeho problémem je umístění jeho motoru pod trupem, který je náchylný k nasátí cizích těles, které mohou způsobit jeho zničení. Prostě pro start potřebuje kvalitní betonovou rozjezdovou dráhu ať už na letišti nebo dálnici, rozhodně nemůže působit z provizorních polních letišť! Nehovořím o potřebě velmi zkušených pilotů a technického personálu k jeho obsluze. Z tohoto důvodu se domnívám, že jeho užívání bude problematické a těžko ovlivní vojenskou situaci na bojišti.
Vsadím se, že se tu dezolé sejdou zas všichni najednou:-)
Snad je pilot v pořádku a bude moct zase brzo na russáčky.
Už ho pohřbili.