To je tak, když historii napíše komouš. Ti mají vždy svojí historii. Prolhanou
Jestli to správně chápu, tak v mých 72 letech se konečně od dnešních deváťáků dozvím ty správné badatelské výstupy o životě, který jsem prožil. Jestlipak bádající deváťáci propojením „správných informací“, naservírovaných pod hlavičkou MŠMT, taky pochopí, že autory té učebnice opustil morální potenciál a zřejmě i mentální zdraví?
V roce 2028, v příštím aktualizovaném vydání této učebnice, se přičiněním dotyčných autorů zřejmě dočkáme i svatořečení lidsky naprosto zkompromitovaného desperátského komunisty JUDr. Gustáva Husáka. Toho generálního tajemníka státostrany Husáka, který byl legendárním vlajkonošem komunistické „demokratické“ totality, k níž směřuje obdiv(?) některých akademických historiků.
Destrukce historické paměti má v této zemi zelenou, počínaje různými ujetými pražskými akademiky, jako jsou třeba autoři té učebnice. A konče současnými kryptokomunisty, třeba z Varnsdorfu, kteří v zájmu svého byznysu velebí Putina. Jejich politický profil si žáci devátých tříd mohou nastudovat dle kapitolky na straně 67 badatelské učebnice „Soudobé dějiny“, s názvem „Řeholnice v textilní továrně ve Varnsdorfu“.
Přijmout tento komiksový koncept vzdělávání a aplikovat ho do metodiky učebnic jeví se jako opravdu nešťastné a v konečném důsledku i kontraproduktivní. Nakonec, je to vždy hlavně o emocích a chaos v tomto směru není zrovna systémový přístup. Protože historie je nepochybně jeden velký Chaos. Její komplikovanost si nezadá s jinými vědními obory, zdánlivě velmi vzdálenými, jako je třeba astronomie apod. Učebnice obecně by měly pomoci studentům se v tom chaosu vyznat
Učebnice snad musí někdo schvalovat? Můžu se utěšovat tím, že mladou generaci historie povětšinou nezajímá, nechápou historické souvislosti spojené i s dnešní dobou a co bylo před 55 lety je pro ně nezajímavý pravěk. Nevím, co je k tomuto přístupu vede, ale je tomu tak.
Už se o této "učebnici" napsalo hodně jak v novinách, tak v odborných kruzích. Ty chyby jsou evidentní a zcela jistě záměrné.
Máme ministra školství (a celé ministerstvo). Je otázkou, zda o problému neví, nebo ho to prostě nezajímá.
Stálo by to za rozhovor s ministrem.
Učebnice je chaotická, nepřehledná v textu i v grafice. Např. o okupaci v roce 68 je tam jediná zmínka v rozsahu půl věty a jeden odkaz. Nejen že není podán výklad nejvýznamnějších dějinných událostí, ony jsou dokonce zamlčeny. Dochází tak k tomu, že historie je podána ve zkreslené podobě. Je podivné, že byla Ministerstvem školství schválena. Pozoruhodné rovněž je, jaké obrovské množství autorů je uvedeno v záhlaví publikace. Pokud je učebnice výkladní skříní našeho školství a bádání o našich novodobých dějinách, pak průměrně vzdělanému člověku z ní musí naskakoval husí kůže. Učebnice by měla být okamžitě stažena a nahrazena kvalitní novou učebnicí, které nebude podivným způsobem relativizovat hrůzy komunistické diktatury, ale ukáže je ve skutečných dobových souvislostech.
Cesi se neshodnou ani na modernich dejinach (20. stoleti), jak se pak maji domluvit na spolecne budoucnosti. Dnesni Cesko je rozhadane jak v dobe Prazskeho jara.
Také vysvětlujte žákům jak nás v Mnichově hodily Francie,Anglie a Itálie přez palubu . Aby si zachránili vlastní zadek.
A v Americe bijou černochy.
Učebnice je špatná a ta malůvka v rádobyladovském stylu spíš trapná než co jiného.