1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 4 roky

Začala mi ve Fabii odcházet baterka. Auto odmítlo startovat, dobíjení v pořádku, provoz auta pravidelný. Koupil jsem na netu novou a to značkovou s pokud možno největší kapacitou, co se do auta vejde. Mám rád rezervu kapacity, takže mohu na sváču v horku stát na parkovišti, pustit si na sebe větrák, rádio, dobíjet telefon a nemít obavy, že pak nenastartuji. Jezdím dost a tak se pak baterka stihne dobít. Z nějakých funkcí typu inteligentní dobíjení mi naskakuje vyrážka. Neušetří se tím nic. Je to jen další nesmysl, kterým se automobilky snaží snížit emise. Samozřejmě jenom na papíře . V praxi si zamořujeme planetu daleko víc častější výrobou a likvidací baterií. Baterka je jeden z mnoha důvodů, proč nekupovat nové auto. Ve starém autě je člověk daleko svobodnější. V novém je otrokem techniky.

76
Před 4 roky
Michal Štěpánek

Vy máte ve Fábii 200Ah baterku? No musím uznat, že místa na baterii je tam dost, ale že byste tam dokázal nacpat dvakrát tak velkou než tam má být, tak to jste vážně frajer.

37

Z toho plyne poučení, pokud nejste zhýčkaný evropan, který bez tabletu přes sebou a bez plné palby nemůže žít včetně servisu za rohem a bratrancem automechanikem, nechte tuhle kraksnu těmto milovníkům a jezděte starými logickými vozy, kde rozum byl ještě předností, pokud to jde. Až budete mít chip pod kůží, tak už to bude jedno, protože součástí servisu bude shluk ajťáků , kteří to za vás vyřeší, samozřejmě za patřičný obolus. Upřímnou soustrast, koupit si kraksnu za mega a pak lítat okolo ní, aby dostala vše, po čem touží. Není nad permanentní stres..Vždy jsem si myslel, že auto slouží mě a ne já jemu..

64
Před 4 roky
Vojtěch "adalbert" Maruška

Přesně tak!!! Všechno musí být dnes neuvěřitelně složité,všechno přes servis.Teď už dokonce blbá baterka do auta.Dříve se řešil jen rozměr, aby se do určitého prostoru vešla a hodnota ampér.Tečka!


54
Před 4 roky

Pokud se vyměňuje baterie, není dobré kupovat stejnou, jakou tam dal výrobce. Ale je lepší tam dát výkonnější. Výrobce poslední roky šetří všude tam, kde může a tak dává autobaterie s nižší kapacitou, než by byly pro daný model a motorizaci vhodné. Dnes klidně osadí dieselové auto 50 Ah akumulátorem. I z toho důvodu mi vydržel originální akumulátor 3 roky a po jeho výměně za silnější mám nový v autě dalších 7 let a absolutně bez starostí.

37
Před 4 roky
Petr Pospíšil

Mám přesně stejnou zkušenost, auto kupované v roce 2010, baterie vydržela necelé 3 roky, navíc u diesela problém nejen v kapacitě, ale také nižší startovací proud, novou už tam mám 8 roků a zatím bez problémů.

24
Před 4 roky

Zlatá Š 120,tam to bylo jedno. Vyrazila se tam 40,nebo 50 později bezúdržbová a člověk o baterie nevěděl 5 let. Jednoduchý motor, ještě jednodušší elektrika, žádné extra špeky a vychytávky.

66
Před 4 roky
Vojtěch Čermák

Máte pravdu resp. co vám dovolil onen kaslík na baterii...

30
Zobrazit další 3 reakce

U starších klasických aut se kdysi tvrdilo, že nemá smysl dávat baterku s větší kapacitou, než jakou instaloval výrobce. Nabíjecí soustava byla dimenzována na určitou hodnotu a větší baterka pak byla částečně nevyužita. Známý to před zimou řešil nabitím na plnou kapacitu externí nabíječkou mimo vozidlo. Já se tím nezabýval vůbec a při srovnávání jeho výhoda nebyla průkazná.

12
Před 4 roky
Zdeněk Folvarčný

To je nesmysl. Auto dobije jakkoli velkou baterku. Jen mu to bude trvat déle. Výrobce nadimenzuje baterii na to, aby vyhověla co se týče startovacího proudu. Ale na životnost akumulátoru má vliv stav alternátoru a třeba i to, jestli se auto využívá na krátké či delší trasy . Pokud často jezdíte i s přívěsem, tak i toto má vliv. Proto je vždy lepší mít kapacitní rezervu, protože i s napůl vybitou baterií v větší kapacitou v zimě nastartujete. Pokud bude mít papírovou kapacitu tak akorát a dojde ke snížení kapacity ať už vybitím nebo stářím, tak už nenastartujete.

30
Zobrazit dalších 5 reakcí
Před 4 roky

Svěřte výměnu baterie značkovému servisu.Tak to udělá člověk max.jednou v životě.Značkový servis si účtuje za baterii min jednou tolik co jí koupíte v prodejně co se orientuje na baterie a ještě vám ji odborně vymění.

51
Před 4 roky
Petr Kosmač

Ale pozor, je dobře si zjistit kapacitu akumulátoru dodávanou výrobcem. Není to složité. Hlavně u kupujících ojetiny. Nejen na bazoši ale i autobazarech, i když tam je snad i "záruka" odpovědnosti prodejce jenž přejímá odpovědnost komisního prodeje. U autoelektrikáře autobazaru by mělo být samozřejmostí jež se učí už na střední škole elektro - porovnat kontakty kabelové objímky s průměrem akumulátorového polu +- ! Pokud dotáhnete objímku na krev a ona je volná budete mít za provozu problém.

10
Před 4 roky

Levné akubaterie,mají tak s bídou 2/3 kapacity.A můžete ji vybíjet klidně i tou jednou ampérou.Když jsem ji po roce reklamoval a měla tak 1/4 kapacity ,tak mi prodejce řekl že na nastartování to stačí...Teplého motoru ano.Kdybych to věděl tak jsem v jednom článku vyměnil elektrolyt za vodu a reklamace by byla uznána.Takže jsem z levných akumulátorů vyléčen...

21
Před 4 roky

Problem je, ze baterku pro auto typu START/STOP system si sami doma nevyymenite... Protoze se musi auto dat hned na diagnostiku.....

To je dost nevyhoda....

Bohuzel

26
Před 4 roky
Roman Lamser

přesně, co je platný, že bych koupil baterii za pár šupů, když na novou ujedu xx kilometrů a auto se mě přepne do nouzového režimu a stejně musím navštívit servis a za tu diagnostiku zaplatím.

12
Před 3 roky

Vážený pane autore, Máte určitě pravdu, že baterie o kapacitě Ah je schopna dodávat proud 1a po dobu 54 h, ale hluboce s mýlíte, že vydrží dodávat proud 54A po dobu jedné hodiny. Než napíšete odborný článek o kapacitě olověných akumulátorech, chtělo by si nejdříve něco přečíst o jejich vybíjecích charakteristikách. V případě vybíjení uvedeného akumulátoru proudem 54A bude jeho reálná kapacita sotva poloviční. Jen tak pro vaši informaci.

3
Před 3 roky

Tak samozřejmě se autor dopustil několika (spíše více) "nepřesností" o kapacitě a vybíjecí charakteristice baterie. Na druhou stranu bych to nebral tak kriticky, protože spousta motoristů, pro které jsou tyto články určeny má problém pochopit rozdíl mezi proudem, napětím, výkonem a kapacitou baterie.... Obecně se tento článek jako návod jakou koupit baterii použít s přivřenýma očima dá.... Ti ostatní si najdou nějaký odbornější článek...

1
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt