Dvě poznámky k tomu stupidnímu článku plných mystifikací 😕 . Tak za 1. Nastartovat a nechat auto probublat 30sec-3minuty není na škodu - jednak se motor dobře promaže ,regulace paliva si sama ukončí "sytič" ,pracovní část motoru(válec,píst) se slícují pro normální funkčnost, unik paliva je minimální a blbost -časem se odpaří. Naopak včasné vyjetí znamená více paliva v oleji,větší tření a opotřebení motoru včetně nedostatečného slícování pracovního prostoru. A za 2. automat řadí a podřazuje podle nějakého nastavení které může ničit motor(při nízkých otáčkách) manuálně si umíme líp pohlídat spotřebu a otáčky motoru 😉 Doufám že tu pak dáte článek proč startovat bez spojky 😕 protože neznám nikoho komu by se to ložisko pokazilo a naopak se spojkou ulevíte startéru a baterce ,líp protočíte motor a to že jeden chytrolín z TV tvrdí opak neznamená že má pravdu. Tyhle články jsou fakt mimo zdravý rozum.
Bez spojky to nebude nikdy ono a hlavně to u některých aut nejde.
Pane autore. Plácáte tady o benzínu, ale jde o mazání motoru olejem, který může být vlivem nízkých teplot ztuhlý a tím pádem se nedostane všude tam, kam má. PROTO se nevyjíždí okamžitě po nastartování. Za tohle jste placenej, jo? 🤦
Pane Chudobo, pokud vozidlo nastartujete a v klidu pojedete, nestane se vůbec nic ! To, že se motor zahřívá je zvyklost z dob našich dědů a rodičů a měli škodovácké popelnice ! Pokud dnes ihned vyjedete je to úplně jedno, protože ten motorový olej NEBUDE nikdy tak ztuhlý aby se někam nedostal....dnes už to nejsou oleje M6 a podobné, dnes to jsou samé polosyntetiky a plné syntetiky 5w30 a do úplně nových se dává dokonce 0w30........tak nechápu co by se asi tak stalo s autem, pokud nastartujete a normálním způsobem pojedete bez toho, aniž by to půl hodiny stálo u baráku !! Nestane se vůbec NIC !!!! NEMELTE KRAVINY !!!!! Řekněte rovnou, že je to pouze ZVYK !!!!!
V zime si dam cigaro a necham bezet motor protoze jezdim rychle a nechavam zahrat behem tech 5ti minut olej. Je jasne dokazano, ze auto s vetsi svetlou vyskou pri celnim stretu ma navrch. Tak jake myty??? Kazdej spravnej autar vi co se dela s autem napr. nechat po rychle jizde dochladit turbo nebo mit turbo timer, menit olej ne po 30tis atd.
Misto nohy mam cihlu a motor vcetne turba bezi jako novy i po 230tis.km
Asi tak,radoby autor zrejme neco jen preposlal.
Myslete si co chcete.
Viděl jsem videa z měření při čelní srážce Audi Q7 s Fiatem 500.
A bylo jasné i bez vysvětlivek chytrolínů že bych v tomto případě raději seděl v té audině.
Na vás by se hodilo, že optimista je špatně informovaný pesimista. On by vás z té audiny vysadil kamión. Vše je jen otázka energie a jejího maření. 😄
Doteď jsem si myslel, že SUV si lidi hlavně kupují kvůli pohodlí nastupování, manipulování s dětmi na zadních sedačkách.... Ne kvůli bezpečnosti, to by všichni pak měli kamion, tank, ten by byl ještě bezpečnější. 🙂
Bohužel s tou spotřebou manuálu je to ve spoustě případu pravda. Tedy, pokud autor umí správně řadit.
Automaty mám několik let, i manuály, a popravdě, pokud člověk s automatem umí jezdit (v čechách je to tak 1 z 10), tak není problém ani se spotřebou, ani se životností..
Sedmu do auta nastartuji a jedu ,tak jak potřebuji . Nic nezahřívám . Po třech letech ve cca ve sto tisících vyměním za nový vůz . Nikdy žádný problém👍
To je zase rozumu na jednom místě, že se člověk nestačí divit. Takové rady k nezaplacení.
Auto před jízdou nechávám zahřát aby mi nebyla zima, to ostatní jsou jen kecy...
Zahřát ano , současné automaty jsou někdy uspornější .