Nechte si té agitky. Až budou mít elektromobily takové užitné vlastnosti a budou tak levné, že předčí spalováky, tak se elektromobily prosadí samy. A nebude k tomu potřeba nic přikazovat ani zakazovat a ani psát články jako ty Vaše.
Autor to sice myslel dobře, ale vyznělo to jako obvykle. Takže až nebudeme mít polovinu energie z uhlí, tak pak možná. K těm ztrátám elektroauta by se zase dalo přičíst, že je kvůli baterce skoro o tunu těžší a proto potřebuje i o dost větší výkon motoru. Sice ho potřebuje jen pro rozjetí, ale aby to baterka dala, musí být zase větší, než by jinak bylo potřeba. Proto je problém vyrobit malé městské autíčko, aby mělo rozumný výkon a nebrzdilo dopravu. A od těch malých aut na nákupy by elektromobilita měla začít.
ó jé, další masáž z ekolistu. toť apel pro budouci řidiče. nízká účinnost - jak ti naši předci za těch posl 100 let s tim vlastně mohli jezdit? procenta.. kruciální marketingový nástroj, když vynecháme základ. co takova tepelna účinnost taboroveho ohně, neni lepsi se zabalit do hlinikove folie? ještě bych dodal, že ke každé dnesni nove technologii musi přijít influenceri, aby přesvědčili plebs jelikoz nekdo ty pocatecni naklady zaplatit musí.. do toho!
Demagogie by vám šla. Zkuste kandidovat za SPD, budou za vás rádi.
když jsem u tý efektivity a jednou začínáme na palivu a podruhý začínáme v zásuvce.
Jaká jeefektivita elektráren? a jaký je efektivita přenosz el energie od místa vzniku na místo "nabíječky?
A jde jste viděl akumulátor s účinností (efektivitou) 90%
Ty nejdokonalejší akumulátory co jsem potkal (a potkal jsem jich opravdu HODNĚ) mely výkonovou účinnost (efektivitu) 84%, tj nabíječka "sežrala" 100kWh a z akumulátoru jsme "vydolovali" 84kWh ( a vybili jsme jej na naprosto hraniční hodnoty, co komerční "stroje" neudělají, aby akumulátor se nepoškodil) Uprůměrných koemrčních LiFePo akumulátorů je tato účinnost max 80%, u olověných akumulátorů dostahuje 72%.
Takže pokud auto se spalovacím motorem budeme posuzovat od benzínu, elektromobil, prosím, posuzujme od paliva vstupujícího do elektrárny.
Jen pro přehled.
účinnost přepočítaná na hmotnost paliva jaderné elektrárny jevelmi hluboko pod 1% Tepelná účinnost jaderný elektrárny je někde kolem 45%
účinnost FVE přepočítaná na celkový dopad energie ze slunce na čtvereční metr je 20÷23% (PODLE TYPU PANELU)
účinnost "spalovacích" elektráren je kolem 32% (paroplynky mají větší než hnědouhelný elektrárny)
takže jakýkoliv "počítání" efektivity je brutální demagogie, protože výsledek je závislý jen na tom, co do výpočtu "vloží" člověk.
Jo a věta o tom, že převodovka v elektromobilu má podstatně vyšší účinnost než převodovka v autě se spalovacím motorem mne rozesmála.
Takoveto clanky si vzdy prectu rad, vzdy me pobavi zoufala snaha nekterych prosadit neco co se samo neprosadi. Uz jen perlickou je, ze sam autor se nazyva vzdelavatelem … pane Danisi, zkuste treba jeste stand upy, mate budoucnost
V zásadě jsem příznivce elektromobility, ale přijde mi fér podotknout jedno opomenutí. Autor článku do energetické bilance nezapočítal ztráty v přenosové soustavě.
Jezdime Teslou. Beru to jako utrpeni, vozidlo je k ridici nepratelske.
Spalovaci auta nevyhazovat, budou se hodit, az GD zkrachuje.
Jasně okamžitě předělejte všechno na elektřinu. A až se to poto, a že to bude a už to začíná, tak se všichni taky poto.
Jasně okamžitě předělejte všechno na elektřinu. A až se to poto, a že to bude a už to začíná, tak se všichni taky poto.
to je zase masáž na:
obnovitelně, ekolist, energožrouti 🙂 🙂 🙂 🙂 tyto dezinformace nikdo nestíhá a neodsoudí ....