1600/1600Zbývá 1600 znaků
Před 1 rokem

Výčet nákladů je zavádějící. V Německu jezdí na levnou českou elektřinu. V našich podmínkách, když od Němců kupujeme zpět námi vyrobenou elektřinu by kilometr byl o hodně dražší. Ale největší rozdíl v ceně za kilometr vznikne po likvidaci vozidla. Za normální auto při likvidaci dostanete pár stovek, ale pokud jde o elektro automobil, zaplatíte pár set tisíc navíc za likvidaci baterií. Jaká bude cena, pokud se započítá skutečně vše?

32
Před 1 rokem
Václav Babuka

Plácáte nesmysly, je to přesně naopak. Díky Německu nám každý víkend za odběr elektřiny ještě platí. Ano, slyšíte dobře, na spotovém trhu je o víkendu cena záporná.

Tady jsou přesné statistiky Německého importu/exportu a cen:

Odkaz

Jinak cena pojízdného elektromobilu nikdy neklesne pod 100tisíc. To je cena baterie, kterou od Vás vykoupí do domácího uložiště.

A mimochodem autor článku nezapočítal 170 tisíc dotace, jak je v originálním článku...😉

www.agora-energiewende.de
Agorameter
Power Imports/Exports in Germany - 05.06.2023 to 12.06.2023
12
Před 1 rokem

Domnívám se, že podstata nuceného prosazování elektromobility

spočívá ve snaze snížit počet používaných automobilů. Nelze to provést zákazem, tak to lze zajistit jejich nedostupností pro nízkopříjmové skupiny obyvatel a část středně příjmových. Ostatním důvodům nevěří ani jejich propagátoři. Dříve měli kočáry také jenom bohatí a ostatní museli použít dostavník. Historie se v určitých obměnách stále opakuje.

17
Před 1 rokem
Augustin Šubrt

V r. 1989 jste vydelal prumerne do Kcs 3.500,-. Favorit stal 100.000,-. Ted vydelavate prumerne Kc 40.000,- a dat za auto Kc 800.000,- je enormni?

Zobrazit další reakci
Před 1 rokem

To je reklamní článek? Dacia "sotva plnohodnotné auto" ? Nákupní taška Mitsubischi na dlouhé cesty? Já bych s tím nikam daleko jet nechtěl, podobně jako s Dacií. Obě jsou auta do města. U elektra odpočte od ceny i různé poplatky, je jasné, že žádné nebude jako benzínové auto.

13
Před 1 rokem

Pokud do space staru doplním výbavu, která má Dacia v základu (i když nezávislé topení a chlazení, ani couvací kameru to nenabízí), jsem na ceně 400 tisíc Kč. Ještě je v článku zamlčená dotace 171 tisíc Kč a nemáme se o čem bavit...

9
Před 1 rokem

Tak nesrovnali si výbavy těch aut, ta základní u Space Staru namá ani popelník a zapalovač. Je to extrémní holobyt. Pokud by se dorovnaly výbavy na podobný stupeň u obou aut, jak již tu někdo psal, Space Star bude atakovat 400k (ano, i za ten zapalovač a popelník si člověk musí připlatit). A pak přichází na řadu klasická lobotomie redaktorů AutoFora. Z článku: „Dacii navíc fandili relativně levným pomalým dobíjením doma, což v praxi spíše nebude realitou (kdo s vlastním domem jezdí primitivní Dacií?), ale budiž, necháme to tak.“ Překlad z originálního článku na německém AutoBildu: „A mohl jezdit ještě levněji. Protože jsme počítali s průměrnou cenou elektřiny 45 centů, pokud by Dacia nabíjela na cestách. Pokud bychom jej pouze dokovali do nástěnného boxu doma, byl by faktor kolem 35 centů v závislosti na tarifu.“ Jejda. Myslel jsem si, že když už člověk víceméně vykrádá obsah jiných tvůrců, měl by to zvládat trochu lépe. Kalkulace v Autobildu je dělaná s cenou 10,7 Kč/kWh. A ten kec, že lidi s vlastním domem nejezdí Dacií? Vytáhl někdy paty z kanclu? U nás na vesnici (relativně blízko Prahy) je Dacia velice oblíbená a taky u nás rychle roste počet lidí, co si dali soláry na střechu. To pak je krok ke Springu pro někoho velice logickým. Na pendlování do práce / do města velkou část roku bez nákladů na palivo, to nezní zle.

6
Před 1 rokem
Matěj Tvrzník

Nepsal bych "bez nákladů na palivo", protože i ta fve vyžaduje investici. Cena při nabíjení z vlastní fve je cca v řádu nižších desetníků na kilometr. Jinak souhlas, ta manipulace ze strany Autofóra je při porovnání s původním zdrojem úžasně průhledná. Onehdy si zase z Auto Bildu vyzobli náklady na provoz EV pouze z rychlonabíječek a veškeré levnější nabíjení nezapočítali kvůli "šnečímu tempu". :-D

5
Zobrazit dalších 6 reakcí
Před 1 rokem

Ať to berete z kterékoliv strany, pořád se elektromobil nevyplatí. Ať už jeho dojezdem, kde benzín jednoznačně vede, tak délkou "tankování", neekologická likvidace aut a jejich baterek (ekologická zátěž je horší než u spalovacích aut), výfuky ta auta mají v elektrárnách - CO2 tedy stejně neušetříme, stižená situace při hašení elektroauta při nehodě a nebo při samovznícení baterie .... a tak můžeme stále dále pokračovat ... elektromobilita je slepá větev, kterou se snaží stále někdo protlačit ..... ale je to jen můj názor 🙂

2
Před 1 rokem

Proč by jako uživatelé elektroaut nenabíjeli doma za cenu proudu co mají běžně? Co znám lidi s elektroauty tak často mají i fotovoltaiku a tak nabíjejí cca půl roku z FVE za ještě nižší cenu (nechci psát zadarmo, protože FVE také není zadarmo).

6
Před 1 rokem
Honza Pavelek

Když příjezdu z práce, tak už "nesvítí" tak toho moc nedobiju. A ne všichni bydlí v RD s FVE. Je většina těch, co bydlí na sídlišti a tam opravdu prodlužku z okna v osmém patře nenatáhnu.

33
Zobrazit dalších 6 reakcí
Před 1 rokem

To nemá cenu rozebírat,elektromobil je ztracená existence.

61
Před 1 rokem
Jan Hank

Jsou jedinci, co takové auto chtějí, někdo nejí maso, někdo nepije alkohol a někdo si myslí, že elektroautem spasí planetu, proč ne, alespoň se mohou svobodně rozhodnout.

22
Zobrazit další 2 reakce
Před 1 rokem

Tohle je nejlepší server na vtipy. Ještě by mohli zveřejňovat videa jak redaktoři dostávají smrtelné křeče, když vidí elektromobil. To bych si snad i předplatil :-)

10
Před 1 rokem
Martin Přibyl

Tak Dácie je sama o sobě křeč...

6
Zobrazit další 2 reakce
Před 1 rokem

Já sem jen zvědavý, až spalováky fakt nebudou, budou v provozu miliony Evozů. Ze ,,zásuvky" to prakticky nenabijete a dokovací stanice budou mít svůj tarif a na víc budou ovládány distributorem . . . ???

8
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt