Výčet nákladů je zavádějící. V Německu jezdí na levnou českou elektřinu. V našich podmínkách, když od Němců kupujeme zpět námi vyrobenou elektřinu by kilometr byl o hodně dražší. Ale největší rozdíl v ceně za kilometr vznikne po likvidaci vozidla. Za normální auto při likvidaci dostanete pár stovek, ale pokud jde o elektro automobil, zaplatíte pár set tisíc navíc za likvidaci baterií. Jaká bude cena, pokud se započítá skutečně vše?
Plácáte nesmysly, je to přesně naopak. Díky Německu nám každý víkend za odběr elektřiny ještě platí. Ano, slyšíte dobře, na spotovém trhu je o víkendu cena záporná.
Tady jsou přesné statistiky Německého importu/exportu a cen:
Odkaz
Jinak cena pojízdného elektromobilu nikdy neklesne pod 100tisíc. To je cena baterie, kterou od Vás vykoupí do domácího uložiště.
A mimochodem autor článku nezapočítal 170 tisíc dotace, jak je v originálním článku...😉
Domnívám se, že podstata nuceného prosazování elektromobility
spočívá ve snaze snížit počet používaných automobilů. Nelze to provést zákazem, tak to lze zajistit jejich nedostupností pro nízkopříjmové skupiny obyvatel a část středně příjmových. Ostatním důvodům nevěří ani jejich propagátoři. Dříve měli kočáry také jenom bohatí a ostatní museli použít dostavník. Historie se v určitých obměnách stále opakuje.
V r. 1989 jste vydelal prumerne do Kcs 3.500,-. Favorit stal 100.000,-. Ted vydelavate prumerne Kc 40.000,- a dat za auto Kc 800.000,- je enormni?
To je reklamní článek? Dacia "sotva plnohodnotné auto" ? Nákupní taška Mitsubischi na dlouhé cesty? Já bych s tím nikam daleko jet nechtěl, podobně jako s Dacií. Obě jsou auta do města. U elektra odpočte od ceny i různé poplatky, je jasné, že žádné nebude jako benzínové auto.
Pokud do space staru doplním výbavu, která má Dacia v základu (i když nezávislé topení a chlazení, ani couvací kameru to nenabízí), jsem na ceně 400 tisíc Kč. Ještě je v článku zamlčená dotace 171 tisíc Kč a nemáme se o čem bavit...
Tak nesrovnali si výbavy těch aut, ta základní u Space Staru namá ani popelník a zapalovač. Je to extrémní holobyt. Pokud by se dorovnaly výbavy na podobný stupeň u obou aut, jak již tu někdo psal, Space Star bude atakovat 400k (ano, i za ten zapalovač a popelník si člověk musí připlatit). A pak přichází na řadu klasická lobotomie redaktorů AutoFora. Z článku: „Dacii navíc fandili relativně levným pomalým dobíjením doma, což v praxi spíše nebude realitou (kdo s vlastním domem jezdí primitivní Dacií?), ale budiž, necháme to tak.“ Překlad z originálního článku na německém AutoBildu: „A mohl jezdit ještě levněji. Protože jsme počítali s průměrnou cenou elektřiny 45 centů, pokud by Dacia nabíjela na cestách. Pokud bychom jej pouze dokovali do nástěnného boxu doma, byl by faktor kolem 35 centů v závislosti na tarifu.“ Jejda. Myslel jsem si, že když už člověk víceméně vykrádá obsah jiných tvůrců, měl by to zvládat trochu lépe. Kalkulace v Autobildu je dělaná s cenou 10,7 Kč/kWh. A ten kec, že lidi s vlastním domem nejezdí Dacií? Vytáhl někdy paty z kanclu? U nás na vesnici (relativně blízko Prahy) je Dacia velice oblíbená a taky u nás rychle roste počet lidí, co si dali soláry na střechu. To pak je krok ke Springu pro někoho velice logickým. Na pendlování do práce / do města velkou část roku bez nákladů na palivo, to nezní zle.
Nepsal bych "bez nákladů na palivo", protože i ta fve vyžaduje investici. Cena při nabíjení z vlastní fve je cca v řádu nižších desetníků na kilometr. Jinak souhlas, ta manipulace ze strany Autofóra je při porovnání s původním zdrojem úžasně průhledná. Onehdy si zase z Auto Bildu vyzobli náklady na provoz EV pouze z rychlonabíječek a veškeré levnější nabíjení nezapočítali kvůli "šnečímu tempu". :-D
Ať to berete z kterékoliv strany, pořád se elektromobil nevyplatí. Ať už jeho dojezdem, kde benzín jednoznačně vede, tak délkou "tankování", neekologická likvidace aut a jejich baterek (ekologická zátěž je horší než u spalovacích aut), výfuky ta auta mají v elektrárnách - CO2 tedy stejně neušetříme, stižená situace při hašení elektroauta při nehodě a nebo při samovznícení baterie .... a tak můžeme stále dále pokračovat ... elektromobilita je slepá větev, kterou se snaží stále někdo protlačit ..... ale je to jen můj názor 🙂
Proč by jako uživatelé elektroaut nenabíjeli doma za cenu proudu co mají běžně? Co znám lidi s elektroauty tak často mají i fotovoltaiku a tak nabíjejí cca půl roku z FVE za ještě nižší cenu (nechci psát zadarmo, protože FVE také není zadarmo).
Když příjezdu z práce, tak už "nesvítí" tak toho moc nedobiju. A ne všichni bydlí v RD s FVE. Je většina těch, co bydlí na sídlišti a tam opravdu prodlužku z okna v osmém patře nenatáhnu.
To nemá cenu rozebírat,elektromobil je ztracená existence.
Jsou jedinci, co takové auto chtějí, někdo nejí maso, někdo nepije alkohol a někdo si myslí, že elektroautem spasí planetu, proč ne, alespoň se mohou svobodně rozhodnout.
Tohle je nejlepší server na vtipy. Ještě by mohli zveřejňovat videa jak redaktoři dostávají smrtelné křeče, když vidí elektromobil. To bych si snad i předplatil :-)
Tak Dácie je sama o sobě křeč...
Já sem jen zvědavý, až spalováky fakt nebudou, budou v provozu miliony Evozů. Ze ,,zásuvky" to prakticky nenabijete a dokovací stanice budou mít svůj tarif a na víc budou ovládány distributorem . . . ???