1600/1600Zbývá 1600 znaků
Hlavní témata v diskuzi
Před 5 měsíci

By mě jen zajímalo, kolik lidí, co tady pláčou za ČSA, s nimi pravidelně, dejme tomu 1-2x měsíčně lítalo... Mi je naprosto jedno, jestli je nějaká soukromá společnost česká, nebo třeba polská. Důležité je, co mi nabídne. A poměr výkon/cena u ČSA byl zoufalý....

3
Před 5 měsíci
Martin Vícha

V dobe kdy to stalo jeste za neco, jsems nima letal pres 10 let skorem kazdej tyden. A fakt zoufaly to nebylo. To prinesla doba a low cost.. Ale jejich servis v te dobe byl fajn...

4
Před 5 měsíci

Zustane tady něco ještě české ???

6
Před 5 měsíci
Milan Brejcha

Chtěl jsem napsat, že půlka Česka patří Babišovi, ale to vlastně není Čech. Takže nic....

1
Před 5 měsíciUpraveno

Škoda, exkomunisti Tvrdik, Zeman ad. umožnili dalšímu exkomoušovi a Číňanům získat kdysi tak významnou firmu. Pouze obdoba vzniku Agrofertu. Opět KSČ a StB. Aneb jak krásně dokázali komunisti rozkrast republiku.

67
Před 5 měsíci
Martin Holý

Nejhorsi vlastnik cehokoliv je vzdy stat.

18
Před 5 měsíci

Někdo na to nazírá jen na jako zbytečnou nostalgii s tím, že všechno se mění. Ale tak jednoduše tuto událost nelze odbýt. Na jedné straně se kdoví čím, často i marginálním, snažíme jako Česko nějak zviditelnit ve světě a na straně druhé přicházíme o symboly, na kterých skutečně ve ve světě stálo povědomí o Československu potažmo dnes České republice. ČSA byla zkrátka značkou a všudypřítomnou reklamou s poukazem na to, že někde v srdci Evropy leží nikoliv nevýznamná země - "Czechia".

Když se zamyslíme nad pojmy jakými je patriotismus, vlastenectví, národní cítění či hrdost, tak na čem jiném mají být postaveny, než na úspěšných projektech, tradičních výrobách anebo na zavedených a světově známých značkách?

Ano, žijeme v tržní ekonomice, ale proč musí všemu dominovat jen peníze. Viz třeba platy politiků? Proč nedokážeme silně komercializovanému prostoru ve kterém žijeme vyhradit jeho část, malý ale neměnný díl symbolice.

Škoda, že nejde udělat něco podobného, jako smluvní závazek o 2% HDP pro NATO i obdobný vlastní úzus s podobným finančním závazkem ve prospěch zachování alespoň nějaké výseče našich tradičních značek či symbolů s naší zemí spojených.

Na druhé straně je jasné, že s takto propadlou ekonomikou, je to jen iluzorní představa. Podobně jako někdo, kdo je stržen při povodni proudem, je rád že zachrání vlastní život a na svůj majetek už nemá ani čas myslet.

22
Před 5 měsíci
Karel Klíma

Nebud naivni, ze CSA neco vyrazneho znamena kdekoliv za hranicemi. Vsichni si vzdycky sedli na zadek a cumeli, jak csa pristava ma JFK 😂

Pak amici pravidelne vyhlasovali den pracovniho klidu, aby se vsichni mohli prijit podivat na stroj CSA na stojance

7
Před 5 měsíci

Měli jsme námořní plavbu, máme prd.

Měli jsme aerolinky, máme prd.

Asi to byli hlupáci ti co to za první republiky budovali. Viz některé příspěvky jak je to zbytečné a ztrátové.

Když nejsou vedoucí pracovníci odpovědní za chod státního podniku a ve finále odejdou se zlatým padákem. To se nám to hoduje, když nám na to pujčujou.

27
Před 5 měsíci
Jiří Černý

Kde jsou ty časy samostatných státních aerolinek a státních rejdařství. Nejen u nás, ale i ve světě...

6
Zobrazit dalších 5 reakcí
Před 5 měsíciUpraveno

Žádná vodní salva? Jsem čekal vodní salvu na rozloučení se s ČSA. Jinak je to škoda, spíš měli zmizet Smartwings a létat dál pod jménem ČSA.

6
Před 5 měsíci
Pavel Moravec

Máte pravdu.Koupím logo OK.Nabídněte cenu.Děkuji.

1
Před 5 měsíci

Ano, to je Česko. Země, která dokáže sama zničit Sazku a námořní plavbu, dokáže přivést ke konci i aerolinky, které přežily 100 let.

31
Před 5 měsíci
Robert Sedlák

A ještě 100 letý čedok

10
Před 5 měsíci

Já to moc nechápu. Tak tam nebude namalovaný čsa ale třeba neco jinýho, dyt o co jde? Lítá to furt někam, nikdo žádný letadla neruší. A že by to chtělo, akorát to pálí šílený hromady benzínu a otravuje to vzduch.

6
Před 5 měsíci

.... země by měla mít národního leteckého dopravce, selhaly jednoznačně všechny vlády, které dělaly chybné kroky a způsobily1 zánik této firmy. Je zajímavé, že polský LOT jde opačným směrem a rozvíjí se. Managementy ČSA postavit před soud a posoudit individuálně u každého vinu. A zavřít, zabavit majetek.

18
Před 5 měsíci
Martin Vostrý

Jaké všechny vlády? Dokud tam socani nedosadili Luftjardu Tvrdíka, tak ČSA v pohodě fungovaly. Ten to poslal ke dnu a socanská vláda s Babišem v roce 2018 ČSA prodala Šimáněmu. Tak tady nepište bláboly o všech vládách, ale buďte konkrétní.

Mimochodem, takový švýcarský národní dopravce Swissair byl zlikvidován už v roce 2002. A nikomu ani ve Švýcarsku nechybí.

Před 5 měsíci

Zajímavé je, že většina v minulosti slavných firem zanikla nebo byla znehodnocena za vlády tzv. demokratických stran, jsou i vyjímky, ale opravdu jen vyjímky. A nyní pravděpodobně dojde i na Škoda auto a to SCHVÁLENÝM nesmyslným opatřením v době našeho předsednictví v EU.

6
Před 5 měsíci
Jiří Holovčák

To s vládama většinou nesouvisí. Těch důvodů je celá řada. První věc je, že ty firmy nemohly za socialismu zkrachovat, protože nebyly vystaveny tržnímu prostředí. Druhá věc je ta, že lidi v ČR prostě neuměli podnikat. 40 let socialismu udělalo své a zruinovalo nejen ekonomiku ale i mentalitu. Když pak režim padl, firmu mohl získat buď nějaký neumětel, anebo častěji zahraniční investor, pro kterého byla ta značka až druhořadá. K tomu připočtěme korupci a hamižnost, dále konkurenci za strany Číny, která zde dříve nebyla a je zaděláno na problém.

Jinými slovy...pokud by se v roce 48 nedostali k moci komunisté, ekonomika by se rozvíjela normálním zdravým způsobem a dnes bychom velmi pravděpodobně patřili k průmyslově nejvyspělejším zemím (byť by to nebyla ta omílaná TOP10).

6
Zobrazit dalších 8 reakcí
Stránkování
Máte připomínky k diskuzi nebo k diskuzním příspěvkům?Napište nám
Služba Seznam Diskuze:Smluvní podmínkyOchrana údajůNápovědaO služběKontakt