Tříčlánkové vozidlo nemá v zatáčkách problémy. Je navrženo tak, že kopíruje druhou nápravu. Horší je delší couvání.
Zarážející je ale fakt, že když přijedete třeba do Mnichova kde Solaris jezdí, jsou za autobus připojené vleky ve stylu autobusu a pojmou 2/3 vedoucího vozu. Mimo špičku se odpojí a je menší spotřeba.
Je zvláštní, že jsme členy EU, ale zejména v dopravě je rozdílů hodně. Vleky z neznámých důvodů v ČR nejezdí.
Asi si vybíráme spíše problématické, než užitečné věci z EU.
Couvání??? Uvědomte si, že strolejbusem se necouve, nejde to kvůli trolejovým sběračům, které mají tzv. "bezpečnostní botky". Při couváníby tato botka nefungovala a hroziloby stržení troleje - ostatně mnoho takových nehod jsem viděl, hlavně u začátečníků....
Nezávidím tomu, kdo to bude řídit. Jak nevyjde prostor a nebude moci dopředu ani dozadu a ještě v nějaké špičce a s nervozními řidiči osobáků kolem - to je skoro na ruční domluvu. Tohle nebrat ani s přídavky. A v zimě kdyby náhodou mrzlo, tak jsem zvědav, jak se poskládají klouby. U čabajky to šlo občas ,,překroutit,,, kdo s tím uměl, dělal i psí kusy.
V Praze se v roce 1972 trolejbusy vyřadily, že nemají tradici. Mít specializovaná depa pro tramvaje, autobusy a trolejbusy bylo prý zbytečné nákladné. Když je Praha tradiční tramvajová, proč se tedy nejde touto cestou? Je to sice složitější vybudování cesty, ale zase pak dlouho vydrží.
Holt je to asi snažší řešení než na to letiště natáhnout konečně koleje, jako ve všech normálních městech. Tohle je řešení hodné jižní Ameriky! :-D
Spíš je to rychlejší a dá se to poměrně rychle přesunout jinam.
no,tak to jsem zvědav,kam se to vejde.čím delší tím horší manipulace.tady stačí jeden kloub a už jsou s tím problémy
To jsem taky zvědaví. Stačila kdysi čabajka a taky nemohla všude.
Už je někde v praxi ověřené,jak dobře tyče na zadním dílu vedou trolejovou trasu ? Nebude muset mít řidič akrobatickou kvalifikaci ?
V klidu kluci.
Ikarus jsme přežili,přežijem i Polskou novinku***