Jasně. Já tedy vlakem nejel už roky, ale plně souhlasím. A dodávám, že pokud by mi "nemístenkáč" odmítl místo uvolnit, neváhal bych ho vaporizovat. Pokud bych tedy měl čím. A nebo si klidně sedl na něj 🙂
Už jsem to taky jednou udělal. Nakonec uznal, že 130 kilo na sobě fakt mít nechce. Ale také jsem už nechal na svém místenkovém místě tu babičku sedět a tu hodinu než vystoupila jsem stál v uličce. Chce to i tu důraznost a umět se postarat sám o sebe, ale také trochu ohleduplnosti a pochopení pro lidi okolo. Pak se vždycky najde řešení.
To ve vlaku není ani jeden průvodčí který by zjednal nápravu? Jestli ne, kontaktujte ČD. Na zákaznickém centru jsou velmi vstřícní.
Mám podobnou zkušenost, bohužel. Se mnou se spolucestující nehádají, v naprosté většině nechápou a ptají se, jak jsem na to přišla, tak každému vysvětluji tabulku u dveří do kupé s vyznačenou mistenkou. ČD by se mělo zamyslet a napsat k tomu jasně a červeně, že je misto rezervované! Je to tam opravdu nenápadně a nesrozumitelně. Pak jsou zbytečná nedorozumění a konflikty.
Na krátké cesty si místenku neberu. Nějaké místo se skoro vždy najde, nebo chvíli postojím. Na občasné dlouhé cesty si koupím místenku v první třídě, je to třeba stovka navíc, ale mám klídek hlavně od mamin, důchodců a studentů.
Na krátké zastávky je to zbytečné, ale pokud jedete Plzeň-Praha tak tam studenti řeší místenky i na jednu zastávku dokonce bez okýnka se neobejdou, někde ani není vyznačeno, že je místo rezervováno a kolikrát ani průvodčí se v tom nevyzná. Na spoje přes celou republiku raději s místenkou.
Jako vše, i zde je víc úhlů pohledu. Přišla jsem do vlaku 10 minut před odjezdem, zkontrolovala "okénka" a kde nebyla uvedena místenka se posadila. Vlak se rozjel a mě zvedla z místa slečna, která si tu místenku očividně kupovala až stojíc nade mnou. Takže za mě by bylo fajn, kdyby bylo časově omezeno, do kdy se místenka dá koupit a hlavně aby taky byly vždy ta sedadla místenkovou rezervací označena. Ono ani to dost často není.
Chyba českých drah, když nedokáží lidem vysvětlit jak je jednoduché si koupit jízdenku i s místenkou, která je zdarma. Třeba by to mohl vysvětlit nejen seniorům pan Trojan při svých cestách vlakem😉
Jenomže ona je zadarmo jen pro někoho - vlastně (pokud se nemýlím) jen pro ty, co si kupují jízdenky online. Pro držitele různých časových, traťových a síťových jízdenek (což je i můj případ) zdarma není. A to je stále skoro polovina všech cestujících. Ale je fakt, že když vím, že pojedu konkrétním spojem, kde hrozí nátřesk, tak prostě těch 35 Kč obětuji, není to zas taková pálka...
Zvednout seniora z místa je hyenismus chudák holka byla přece na služební cestě... Žádná lidskost jen její alibistická zodpovědnost 👌
Hyenismus je to od chudáka seniora, že si nekoupil i místenku. A netvrďte mi, že si jízdenku nekupoval, nebo že má nějakou časovou roční jízdenku. To se fakt nestává.
Řešením je větší kapacita vlakových souprav a kratší intervaly odjezdů. Odjezdy nevyřešíme dokud nebude alternativní trasa. V tomto případě VRT. Kapacitu očividně nejsou v ČD schopni zajistit.
Možná, kdyby jste si zjistil, vytíženost našich kolejí a v jakých časových intervalech u nás jezdí vlaky, tak by jste zde neplácal takové kraviny.
Bohužel každý studentík si udělá rezervaci přes eshop,protože je zadarmo.Stačilo by zpoplatnit i tyto jízdenky a stav rezervaci by nabral jiný směr.Národ miluje vše co je zdarma.
Co to je za nesmysl? Rozhodně si místenku nedělám, protože je zdarma.
Co to je za bláboloviny? To čeká ocenění, že si uměla koupit místenku?