A co takhle dát na čelní sklo obyčejnou fólii proti slunku? Je to jednoduché, rychlé a nemusím nic stříkat, polévat, sypat......
Při mrholení a mrazu spolehlivě přimrzne. Mezi folii a sklo nesmí přijít voda.
Nedalo mi to nepodívat se jestli to není článek z 1. dubna. By mě zajímalo kolik lidí už si postříkalo skla WéDéčkem.
Nebo použít nemrznoucí směs v ostřikovačích, která tam stejně musí být a je právě na to určená. Okena už delší dobu asi žádný líh neobsahuje. Ale spíš asi oškrábat, zapnout topení a ofuk na přední sklo, na zadní zapnout rozmrazování, ostříkat a setřít. A asi radši chvilku počkat, než se zahřeje topení, i když stát s nastartovaným motorem na sídlišti v mrazu může taky stát pěknou pokutu, ale líp, než jet poslepu.
Elektrické rozmrazování zadního okna za velkých mrazů také slibuje prasknutí okna. Ohřívání zevnitř a mráz z venku.
Rady z článku bych raději nezkoušela, vše mi přijde slušně řečeno přitroublé, mě se nejvíc osvědčilo zapnutí klimatizace na maximum s foukáním na přední sklo, možná to trvá o něco déle, ale nic nezničíte. Při zapnutí ohřevu oken zároveň se doba rozehřátí oken ještě zkrátí, zkuste to. Stejně jde i zbavit se vnitřní vlhkosti a rosení. Klimatizace je moc dobrý pomocník i v zimě.
Má smysl chladný suchý vzduch z klimatizace obohacovat ohřevem? A sání vzduchu zvenku, nebo z auta?
Jako že bych si sklo postříkal mastnotou? Nebo že bych krom solených silnic ještě poléval auto teplou solankou? Dělá to takhle autor tohoto nesmyslného článku? Je vidět, že někteří lidé nejsou normálně uvažující.
W40 na okno to je kravina ale veliká to snad není možný no ale někteří to zkusí protože to psali tak je to pravda předem je lituji 😂
Posolit si auto = zrušit záruku na koroziodolnost karoserie.
Polévat sklo teplou vodou = zničit si lak. (Dojde k zahřátí laku, který se malounko natáhne a pokud to budete dělat častěji, dojde ke vzniku mikrotrhlin v laku. Trhlina, voda, mráz …). Pokud teplou vodu použijete dvakrát třikrát za zimu… tak to nepoznáte, ale dvakrát třikrát za týden …
Naolejovat si přední sklo = máte z předního skla perfektní pracholepku (Možná by se dal na přední sklo nastříkat nějaký saponát, pracholepka, ale dá se umýt.)
Kdyby mě vzali do redakce, to by jste se divili, jaké bejkárny bych vymyslel.
Bože to je blábol o poškození laku vodou o teplotě 20-30C Používám to 15 let a nic. NAkonec ona stačí jednoduchá úvaha. Pod kapotou je horký motor o teplotě 100C a z venku za jízdy silný mráz a to nevadí? To je mnohem větší rozdíl. Vaší uvahou by se kapota rozpadla do dvou let. Ty poškození na kapotě máte od kamínků. Já tedy používám ale vodu bez soli a leju ji pomalu na sklo aby to stihlo předat teplo a nikoli po kapotě. Pak se navíc ani okna nemlží-logicky.
Dobrý den, pane autore,
mohl byste prosím přidat fyzikální podstatu ohřátí skla lihem?
Pravděpodobně jde o nový vědecký poznatek (např. jako že kysličník uhličitý způsobuje globální oteplení, případně že na pohlaví nezáleží, záleží na genderu?). Nás ve fyzice na základní škole (pravda v sedmdesátých letech) učili, že odpařováním kapalina odebírá teplo z okolí = ochlazuje okolí, ale rád se naučím něco nového.
Moc děkuji předem!
VH
Ještě je tu jedna věc. Ten líh rozpustí led, a díky tomu klesne teplota, protože vytváří kryogenní směs. Potom se odpaří, čímž teplota ještě klesne a sklo nádherně zamrzne.
WD 40 na čelní sklo. Tohle může radit jenom hňup.
Dobře funguje také syrové vejce rozklepnuté na přední okno a přejeté stěrači. Led to sice neodstraní, ale nevidíte ještě hůř, než po WD40.
Pane redachtor. A co takhle tuk A00, nebo kyselinu solnou? Polévat okna lihem s vodou půl na půl se vyplatí. Cena lihu je extrémně výhodná. Tolik nesmyslů na jednom místě už jsem dlouho neviděl.
Tuk a kyselina je blbost, ale napište bezpečný postup, který se vám osvědčil. Děkuji.
Normálně nic nepíši, ale to WD40 na čelní sklo, je teda neskutečný 😡, teď si vemte, že to opravdu někdo udělá, přičemž netuší co tím způsobí. Jako si tam nalít "olej" . Autor by měl vážně používat selský rozum.
Jak může používat něco, co nemá?