Rvačka o gymnázia, rvačka o střední školy. Řešení úřadů? Kdo si požádá, tomu přiklepnou otevření nové střední školy, popř. otevření nového oboru při škole stávající. Výsledek je dlouhodobě známý - mnoho středoškoláků s nízkou úrovní a úměrně tomu o to méně kvalitních učňů. Procento populace schopné kvalitně studovat střední a následně vysokou školu je neměnné a známé už celá desetiletí. Naopak by bylo třeba zatraktivnit učební obory a odstranit jim nálepku podřadného vzdělání. Ať se každý podívá, jakou má dnes pozici šikovný elektrikář, instalatér, tesař nebo třeba truhlář. Považovat jejich zaměstnání za podřadné si snad nikdo netroufne, proč tedy koukat zvrchu na jejich studijní obor? Hezké ráno přeje středoškolský učitel
ano - soukromé školy to vyřeší - ani nevíte jak lehce ... i se státními dotacemi na platy svých učitelů - a jak lehce se dá přijít k maturitě na těchto školách o tom nemluvě
Je netne zájemcům o gymnázium říct nejpozději u přijímacich zkoušek, že se vstupem na gymnázium zavazují k nejméně 7 letům studia.
Gymnázium bez navazující vysoké školy je základní škola s maturitou. Je velmi dobrou školou pro nastávající lékaře humánní i veterinární, pro právníky, filozofy, překladatele krásné literatury. Pro další už je školou méně vhodnou až zcela nevhodnou.
Mám gympl, vím, co jsem po něm uměl.
syn má gymnázium a teď je na čvut na stavárně a zvládá to ale je pravda že v některejch oborech to měl těžší než stavaři středoškoláci
Pan Zeman to v článku ohodnotil dobře a každý rodič to letos pozná..... . Problém je taky v tom,že je v ČR "převzdělanost". Myslím tím to,že dnes má SŠ a hlavně vysokou školu kde,kdo i slabí studenti-prostě to nějak udělají. Učňáky jsou prázdné a zdevastované/společensky/,chybí řemeslníci....... . Výsledkem bude fakt,že v obchodních centrech budou za kasou sedět vysokoškoláci
Asi tak nejak, a hlavne tech nepouzitelnych z human. oboru, chrli se jich moc a nova mista nikdo uz nepotrebune, jedi e nove neziskovky typu gender, eko eko...
Tak nevím proč se tak řeší gymnázia. Za nás bylo gymnázium jako výběrová škola, tudíš se tam dostalo dostali opravdu jen ti nejlepší.
Po dokonšení gymnázia musí jít student na VŠ jinak je to nej takový polotovar který stejně skonší někde v administravě nebo někde u pásu. Za mě by se mělo zaměřit spíše na odborné školy kde student má možnost si na dané řemeslo i sáhnout a má v tom obotu praxi a pokud je chytrý tak není pak dodělat si i tu VŠ. A z mé zkušenosti pracovník s VŠ který má předtím vystudovanou odbornou školu je lepší než ten co na VŠ šel z gymnázia.
tak v Ostravě bývalo tolik míst na gymplech, že tam brali i s trojkama. jsem ročník 73.
"Zatímco středních odborných škol je dostatek, u jiných typů už je to horší."
---
Jelikoz budoucnost je v technice, chce to proste jen vice deti dostat na odborne skoly a na gymnazia vstup maximalne zneprijemnit. Chces-li na gymnazium, budes platit vysoke skolne atd. Stat potrebuje podporit stredni a vysoke skoly technickeho typu, ne napriklad skoly humanitni, ze kterych pak leze "nova uvedomela mladez" co prevraci spolecenske poradky ve spolecnosti. Tech neuzitecnych, co pak "studuji" psychologii mame ze je muzeme kydat vidlemi. Zbytecni lide. Cas na zmenu!
Pláčete hezky, ale kopete do špatný řady. Psychologů je extrémní nedostatek a jsou každým rokem víc a víc potřeba. Je to náročná škola a dostat se na ni je velmi těžké. To říkám jako zdravotník 😉.
Trochu se nabízí srovnání s tou ošklivou dobou před r.89, na gymnázia měli šanci jedničkáři, na ekonomku průměr 1-2, ná průmyslovku a zdrávku dvojkaři , trojkaři chodili na učňáky a nebyla to ostuda, nikdo to nepokládal za diskriminaci .Ovšem celkově bylo školství na jiné úrovni než dnes.
No nevím, nastupovala jsem na gympl v 89 a brali i trojkaře, tedy kluky, aby to genderově trochu vyvážili, i tak jich byla u nás ve třídě jen třetina. A bylo nás téměř 40 (v ročníku byly 3 třídy), pravda do čtvrťáku to prořídlo na 30.
Jediné a jednoduché řešení. Přísné přijímací zkoušky. Pak se na školy dostanou jen ti co na to opravdu mají. Ostatní do učilišť na obory třeba s maturitou. Tak jak to bylo dřív. A ne aby školy brali každého protože na každého žáka berou peníze.
U gymlů by to ještě šlo ale toto by se mělo dělat hlavně u VŠ. Tam by ale byl kňukot jelikož VŠ dostává penízky za každého přijatého. Takže se jede taktika nabrat co nejvíc a pak to na nějakym bullshit předmětu vyházet. Na UHK to byla extrémní matematika paní Gavalcové, které rozuměl snad jen ten kdo se o matiku zajímal celý život. Mělo to ale řešení. Kdo nechtěl Gavalcovou na zkoušku mohl za 3000 zaplatit speciální "matematické kurzy" s panem Pražákem, a za další 3K dělat zkoušku u pana Pražáka, ten ale také většinou nechal všechny první rok prolítnout a tak se platilo 6k znovu. Pak to ale už dával 😄
Kdo chybí lidem, zdá se, že zubaři a lékaři.
Ti se asi na střední technické škole pro jejich pozdější vysokou školu moc nenaučí. Takže potřebují gymnázium, nejlépe osmileté, ale to by ministr školství nejraději zrušil, neboť on neví jakou změnu by ve školství vymyslel.
Zásadní problém českého školství je, že se do vedení ministerstva školství vždy cpou upovídaní právníci a zmatení ekonomové a ti školství degradují.
Bože, bože, takže když bude možnost dostat se na gympl a nějak ho dokončit se čtyřkama, bude více lékařů?
Tak hodně štěstí, až se k takovému dostanete do ordinace.
Nejsou řemeslníci!!!! Přitom se oprávněně domnívám, že podstatný finanční stimul pro řemeslníka může být naplněn mnohem dříve, než maturanta! Vážnost dobrého řemeslníka rozhodně je. Tak tedy proč to nefunguje? Tady jednoznačně selhal stát-politici, osvěta, zřizovatelé....
A rodiče ne? Kdo myslíte, že děti na ta gymnázia tlačí?
Řekl bych že obtížnost na středních školách a gymnáziích by se měla vrátit tam kde byla před třiceti lety. Tedy studoval by jen ten co na to má a ne kdo chce. Myslím že potřebujeme spíš řemeslníky než povaleče v kancelářích
A řemeslník by neměl být vdělanej?