Každý chce mít studované dítě.
To je dobre, ne?
Nechápu, proč by všeobecně vzdělání mělo být jen výběrové. Ať existují klidně všeobecně zaměřené i méně náročné školy, profesi si člověk může vybrat až v 18 a jít na nějaký intenzivní roční kurz. Stejně se ty děcka na učňaku nevěnují 3 roky jenom tomu řemeslu, budoucí kuchaři v 15 letech pomalu ani nemůžou vzít ostrý nůž do ruky. Kdyby se zakladka protáhla do 18 let a místo učňaků by byl nějaký intenzivní kurz daného řemesla, tak by to bylo mnohem flexibilnější.
A nechtěl byste základní školu třeba do 25 let, že byste se v 18.třídě rozhodl, co chcete studovat dál?
Dříve byla regulace studijních na učňovských oborů dle potřeb státu ať podle potřeb státní správy, průmyslu, zemědělství, umění, zdravotnictví, vědy a vývoje a ostatních odvětví velké firmy měli své školy a učiliště ..... podle kvality školy byla obtížnost zkoušek a kdo je udělal dle počtu dosažených bodů a pořadí se dostal, když se nedostal šel tam, kde "zbylo" místo a když se někdo někam chtěl dostat musel se o to více snažit.
Je to jak o státu rodičích a dětech učitelích na ZŠ rozhodnout na co jejich dítě má a v čem pak najde uplatnění, všichni nemohou mít gymnázium bez dalšího uplatnění a přechodu na VŠ jejichž úroveň s kvantitou klesá - je to o kvalitě vzdělávání na každém stupni už od ZŠ a už vůbec ne o soukromých placených školách tam je to podobné, jako třeba se sportem prostě Ti co mají studují a sportují a to na co mají nebo nemají je až téměř druhořadá záležitost. Přispívat by se mělo, jak na vzdělání tak na sport a obojí má státu a společnosti přinést zisk a prosperitu. Prostě z čeho státu i firmám peníze plynou do takového vzdělávání musí investovat a zároveň i do vzdělání u oborů, které společnosti chybí. A rukama se bude muset pracovat pořád....
Dřív jste musel po učilišti nastoupit do zaměstnání které vás nebavilo a podle toho vypadala vaše práce. Zároveň jak chcete ty lidi z toho zaměstnání udržet?
Je to tím, jak společnost nastavuje laťku. Nemáš školu, nejsi nic. A přitom ti co se živí rukama mají kolikrát šanci na vyšší příjem, než úředník v kanceláři. Co bude stát s tolika "úředníky" v budoucnu dělat? Kdo je zaměstná? Mimo to k vyššímu vzdělání se člověk může dosat a nemusí studovat gympl. Já jsem se například vyučila prodavačkou, pak jsem si dodělala maturitu při mateřské a dnes studuji VŠ. Je to jen o tom, najít si cestu. Gymnázium je pouze jedna z mnoha možností v našem školním systému.
Navíc škola ještě není zárukou kvalitního pracovníka.
Jednorázové přijímací zkoušky nemohou ukázat potenciál žáků a studentů pro zvládnutí oboru a jeho tvůrčího rozvíjení. Jejich výsledek nemůže rozhodovat o životní dráze mladého člověka a mladí lidé musí dostaat šanci. To je potřeba si uvědomovat, i když formální školní vzdělávání je jednou stránkou vzdělanosti vedle celoživorního úsilí pochopit život a svět.
Rvačka o gymnázia aby ne. Vždyť je to ta nejjistější cesta k vystudování nějaké té humanitní fakulty a už v rámci ní hup do neomarx-progres mafie, přes níž se teplé a pohodlné flíčky na všemožných úřadech a neziskovkách získat dají.
Skutečně pracovat ve firmě či v sólo podnikání to jen pro podřadné makáče je.
Humanitní vzdělání je nejlepší, vám bohužel chybí.
Potřebujeme tolik studováných lidí.Nepotřebujem více praktičností?Podívejte se na vládu.Všichni jsou studovaní mají doktoráty,tituly a přitom je to tlupa neandrtálců.
Tohle může napsat opravdu jen neandrtálec.
To je zase nadpis ODPOR k učilištím.
Vůbec nejde odpor ,ale o to , kdo dnes na ta učiliště chodí a kdo tam učí. Mistra který něco umí a naučí na nich už nenajdete. Učňů které obor zajímá a snaží se něco naučit je hrstka. Jdou tam žáci s několika nedostatečnými , ti, co vyjdou například ze sedmých tříd, co od nich čekáte?
No nevím, loni byl na učiliště těžký nával, dvě největší učiliště v Praze Zelený pruh a Jarov, velmi velký počet dětí odmítly a ty se tam dostávali pak až na odvolání. A to na všechny obory.
Byly přijmutí děti s velmi dobrým prospěchem: dvojkaři, a děti s horšími známkama se tam pak dostávali na odvolání. A Zelený pruh pak po překvapivě obrovskému zájmu navyšoval pak mimořádně o něco počet míst- asi o 100.
Takže jste docela vedle.
Taky si myslím, že nemusí být tolik studovaných lidí, když pak stejně pro ně nejsou volná pracovní místa. Je rozdíl, když člověk vychodí tříletý učňák a pak je nezaměstnaný, a když člověk studuje třeba čtyři roky na SŠ nebo na gymnáziu a pak dalších pět let na VŠ tzn. devět let života stráví studiem a pak nenajde práci v oboru, který vystudoval, což je třeba i můj případ. To, jakou mám teď práci k tomu by mi stačilo i tříleté učiliště a ne tolik let studia úplně zbytečně. A ani žádnou úctu respekt k tomu, co člověk ví, nebo umí člověk od ostatních lidí studiem nezíská, když nemá prestižní důvěryhodné zaměstnání. Život je opravdu konkurenční boj, jak při přijímacích zkouškách na školu, tak i při hledání práce. Já třeba taky potřebovala nějaké řemeslníky, kteří by mi doma s něčím pomohli a žádné jsem v našem kraji nenašla. Tady totiž už ani žádné učiliště nemáme, jen samé střední školy. A soukromých vysokých a vyšších odborných škol také stále přibývá... a vede to jen k tomu, že spousta lidí studuje úplně zbytečně. Kdyby raději vznikaly školy a obory, pro které by pak bylo větší uplatnění na trhu práce.... a ne že vždycky vznikne další škola nebo obor, který už existuje třeba ve vedlejším městě.
Nikdy jsem např nepochopila uplatnění člověka, který vystuduje Filosofickou fakultu. Chápu psychologii, sociologii.. Ale filda? K čemu to je? Povolání filozof?
Gympl jsem absolvoval v davnych 70tkach.A tehdy melo na gympl smysl jit,pokud jste po nem planovali jit na VŠ.
Soucasne skolstvi je vicemene chaos bez koncepce.Pro rodice a jejich detem fakt tezka volba a rada.........
Ale psát česky bez chyb vás na tom gymplu nenaučili. Kde udělali soudruzi chybu?