Popravdě - větší problém než je to, že nepedagogické pracovníky bude platit zřizovatel, vidím v tom, že na zřizovatele bylo převedeno i financování ONIV. Ostatní neinvestiční výdaje - to jsou pomůcky, učebnice, vybavení škol, vzdělávání pedagogů atd. Takže starosta, třeba zemědělec, bude rozhodovat o tom, jestli učitel může jet na vzdělávací kurz nebo seminář. Zastupitelstvo bude rozhodovat o tom, jestli se 15 let staré učebnice mohou dětem nahradit novými... Zřizovatel bude rozhodovat o tom, jestli ředitel smí zakoupit nový mikroskop. To bude fakt paráda! Další rána do vazu českému školství.
....na ministru BEKOVI - je nejlépe vidět, jak je mu "ŠUMA-FUK",
co si o něm lidé myslí !!
....on dobře ví , že končí - a také ví, že tím končí jeho BEZRADNOST !!
....je to takový "človíček" do počtu...
....jeho MOTTO . je "vlezte mě někam " !!
....pak se nějak divně zasměje a čeká a čeká....na co ??
.....vždyť to je úplně JEDNO !!
Nepedagogičtí pracovníci.
Když je na škole například 1.000 žáků, tak na tento počet musí být určitý počet vyučujících. Ty platí stát, nějaká velká reorganizace možná není.
U nepedagogů lze jistě přemýšlet a racionalizovat. Dnes to platí stát také a tak proč by někdo přemýšlel. Místo toho jsou pracovníci nespokojení s výší platů a obce je v tom podporují - nejde to z jejich.
A zde určitě nějaká racionalizace možná bude. Když bude platit obec, pohlídá si (ve velké většině) všechna vydání, může sloučit vývařovny, najmout školníka pro více budov, prostě chovat se jako správný hospodář a ve finále může i platy (jejichž výši sám kritizoval) zvýšit.
Je logické, že zaměstnancům se to ve velké většině líbit nebude.
Když se u nás ve firmě něco líbilo, vždy byla většina, která byla proti. Nicméně v soukr. firmě buď souhlasíš nebo ahoj.
Kdyby ve školách všichni nepedagogičtí pracovníci, kteří pobírají dnešní hvězdnou mzdu řekli ,,ahoj", nevím, kdo by jejich práci dělal! A vidím toho nadšeného školníka, který opravuje na několika školách najednou a velí přitom uklizečkám na několika školách! (:
Celé 4 roky této vlády nedávají smysl, leda pokud jsme chtěli mít ještě víc zadlužený stát, obrané lidé, více ministerstev, více lidí nasátých na erár, nakupovat předražené vojenské sra......., padnout na politické dno, mít ve vládě samé neschopné lháře, podvodníky a zloděje...tak v tom případě měla nutelákova vláda národní pohromy smysl.
A vy jste jeden velkej NESMYSL. Doufám, že nepracujete v nějaké důležité funkci. Šéfovat by vám mohla jedině tak rudá Káča.
Tak co byste čekali?
Bek je definice toho člověka jehož značení začíná na D a končí na L.
Ani komunisti ho k sobě nechtěli a to je co říct.
Je to jeden z ukázkových případů za posledních 30 let, kdy je ministr absolutně nekvalifikovaný na svou pozici.
Ale absolutně!!!!!!!Nezajímá ho nic,jen on sám a jeho výhody.
Panu ministrovi se konečně podařil majstrštyk, přehodit částečné financování škol na jiné subjekty. Myslím, že pan ministr Bek si to představoval tak, že ministerstvo bude vznášet požadavky a zřizovatelé budou platit a platit . . . Tak uvidíme jak to bude fungovat.
...největší reforma školství za posledních 20 let, pečlivě připravená a odborníky vítaná...
Odborníky možná, kantory už tak moc ne. Omezení odkladů? Nesmysl. První ročníky jsou velice důležité při budování vztahu se školou, takhle ve třídě budou i žáci, kteří budou nezralí, ať rozumově, citově či psychicky a učitelé či učitelky budou spíše "hlídači". A mnohdy právě ten rok odkladu znamená hodně. Anglický jazyk od 1. ročníku? Plácání rukama, opakování říkadel a zpěv písniček, které nikomu nic neřeknou ani nedají. Nahrazení známek nějakou slohovou prací, zatím v 1. a 2. ročníku? Už nyní jsou na internetu předpřipravená slovní hodnocení. Nejsou peníze na učitele, ale stále se budou vymýšlet a přidávat další pozice asistentů, sociálních a pedagogických psychologů, poradců atd.
To je ta reforma, na kterou se všichni tak těší a radostně ji vítají?
Naprosto výstižné.👍
Ti kteří posledních 25 let kormidlují naše školství vytvořili většinu nynějších problémů a já jsem přesvědčen, že zcela úmyslně.
Ochranářský přístup k žákům ( nesmíte je přetěžovat) a bláboly typu, žák musí mít kompetence i bez vědomostí a ty souvislosti přijdou jaksi samy od sebe, výrazné snížení přirozené autority učitele na hraní si na jakési partnerství až kamarádství,
šílenství zvané inkluze, levicové rovnostářství dovedené až k absurditě neznámkování a slovních hodnocení a nezbytné mraky papírů, to vše se podepsalo na tragické úrovní našeho školství, kde polovina dětí má deprese a velmi malé vědomosti, které často neumí ani vyložit, natož používat v souvislostech.
Vznikají tak generace snadno manipulovatelných, které současní progresivisté
potřebují k destrukci stávající společnosti (normality) na jejichž troskách
hodlají, jak je pro levičáky typické, vytvořit nový, lepší, spravedlivější a hlavně shora řízený svět, jak se pokoušeli v minulém století dvakrát pod barvou hnědou
a rudou. Nyní mají zelenou s duhovým okrajem.
Na závěr jen drobnou poznámku pro ty, kteří ještě nezapomněli přemýšlet.
Každý pedagog musí být z principu empatický, asertivní psycholog,
jinak s dětmi a mládeží nemůže vůbec pracovat a to musí být v něm, to nejde
naučit a potvrdit papírem, přesto kormidelníci chtějí deprese dětí, které jim sami způsobili řešit nárůstem počtu školních psychologů, dalších specialistů a otravujících neziskovek. Je to jako kdyby hasiči hasili ne ložisko požáru,
ale okolní plameny.
Nyní již zbývá asi jen modlit se Otčenáš a věřit.
To, co včera prošlo Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR, představuje další výrazný negativní zásah do českého školství. Pan Bek je naprosto nekompetentním ministrem, který svou neschopnost maskuje papalášstvím a velkou arogancí. 🙁 🙁 🙁
Větší nekompetentnost jsem neviděla,nejhorší,nejhorší ministr,kterého školství vůbec nezajímá.
Jsem učitelkou přes 20 let, stále jen slyším naříkání ředitele, jak nemá na naše odměny a musí dát uklízečkám z těch učitelských. Je to fér??!!! Komu by se líbilo, kdyby se z jeho odměn neustále ukusovalo pro nepedagogické profese. Ať to zaplatí zřizovatelé - obce a kraje, protože ty umožnily obrovskou a nelogickou expanzi malých škol, které státní vzdělávání extrémně prodražily.. Ať si ty školníky, kuchařky a uklízečky zaplatí, nechci už dále po zbytek života poslouchat ředitele, jak nemají pro učitele prostředky!!!!
Milá paní ve školství dělám skolnika 10 let za 25_28 tis mam ucnak , stredni , a jsem i bac. ,vy jako ucitelka mate cca v prumeru/13plat..a dva měsíce volna a to placeného / 36 _ 50 tis. Na základce na středních je to více čistého platu ... co když se ucpe za hod plný exkrementy jde te to vyčistit ne delato skolnik rozbitý věci chystají akci školy o svém volnu atd já a uklízečky nekdy i kuchařky na menších školách mi reknite co je fér...takový chytré paní mám rád k večeři měli byste si nás hýčkat a bojovat i za nás až se na to vyprdnem myslíte že vám radnice pošle při každým za volání někoho zapomeňte mají jiný problémy a já za základ dělat nebudu hrabat se od hoven až po střechu