"Nejvyšší podíl vysokoškoláků starších 25 let měla loni mezi zeměmi OECD Kanada s 63 procenty. Následovalo Japonsko, Irsko a Korea. Právě Irsko má nejvíce lidí s nejvyšším vzděláním mezi zeměmi Evropské unie, jejich podíl činí 54 procent. V Česku je podle výzkumníků asi 27 procent vysokoškoláků. V sousedním Německu je podíl lidí s univerzitním vzdělání 33 procent, v Polsku 34 procent, v Rakousku 36 procent a na Slovensku 29 procent. Nejméně vysokoškoláků mají ze zemí EU Itálie a Rumunsko s 20 procenty. Například Indie nebo Indonésie pak mají vysokoškolsky vzdělaných okolo 13 procent lidí"
(Odkaz)
IQ 115 dosahuje cca 12% populace. Vysoké školy na kterých lze studovat s nižším IQ než 115 už musí přizpůsobit osnovy pomalejším žákům a tak ztrácí svoji kvalitu. V takové Kanadě tedy má vysokou školu každý jouda a úroveň tohoto vzdělání je srovnatelná se střední školou u nás.
Maturita není zkouška znalostí ale zkouška psychické odolnosti. Jejím účelem je vyřadit labilní kusy, které byť s požadovanými znalostmi jsou díky labilní psychice neschopní rozhodovat o druhých. Proto se maturita dělá.
A tak je nutné dnešní jako maturitu, v reálu už jen tuctovou zkoušku jako každou jinou změnit. Především řádně (prvorepublikově) přitvrdit tak, aby především psychickou odolnost prověřila. Těm co proto neuspějí, nic nebrání svou odbornost uplatnit coby řadoví zaměstnanci.
A mezi námi - řídit a rozhodovat o druhých není žádný med. Zvláště v těch nižších řídících pozicích mezi řadovými zaměstnanci a vyššími šéfy, v nichž většina maturantů skončí, není o co stát. Tuplem v dnešní slabošsky ukňučené, ale zároveň požadavky zpovykané době.
Proti svému šéfíkovi, kterému se práce v hlavě mele i o půlnoci, má řadový zaměstnanec s po šichtě čistou hlavou zlatý život.
Nemohou existovat dvě maturity. Ta druhá by se musela jmenovat jinak. Každopádně pokud někdo má maturitu, měla by tato jednoznačně deklarovat, že zvládl na nějaké jednotné úrovni maturitní předměty.
To, že se někdy v testu nalezne chyba se asi stát může, ač nemělo. Je hloupé argumentovat tím pro zrušení maturit nebo podobně.
Stačí se vrátit před rok 2010, protože to jakžtakž fungovalo. Vysoké školy, které stejně nerespektují výsledky maturit, protože jsou na SŠ a ministerstvu nezávislé, si dělají své přijímací řízení.
Dobrý den. Současní studenti by si měli vyzkoušet maturitu z matematiky , fyziky nebo z českého jazyka v roce1985. Nevím jak by uspěli. Stěžovali by si tehdy také? Učivo, zkoušky, ale i maturity se stále rok od roku zlehčují. Nároky na studenty jsou dnes velmi mírné. Až přijdou do svého prvního zaměstnání jsou někdy velmi rozčarováni co po nich zaměstnavatel chce. Děkuji.
Hele my ještě v prváku brali treba soustavy 2 a 3 dokonce 4 rovnic s maticemi. To je úplně nádherné prostě. Jak budeš řešit soustavu rovnic. Tak prostě samozřejmě matice. A to fakt byl zážitek.
Já jsem pro zřízení zcela nového úřadu jehož zaměstnanci by posuzovali od oka kdo se k čemu hodí. Někomu by dali hned u dveří do ruky výuční list a jinému VŠ diplom, třeba lékařský nebo inženýrský, někomu maturitu nebo titul Bc. To vše prosím bez zkoušek a zcela podle přání aby se mladí lidé zbytečně nenervovali a celý zbytek života neměli těžké trauma z nevydařeného přezkoušení.. No řekněte nebylo by to príma.
Dovolte mi ty "veškeré návrhy změn" předkládané podřízenými současného premiéra, ministrů, senátorů a poslanců, (kteří vědí, že mají většinu a tak si veškeré návrhy odsouhlasí = slova Pekarové) sjednotit do jedné "osoby"... "Pane vachmajster, vy jste ale hlava", ze Švejka u četníků v Putimi... Učil jsem hlavně maturanty 45 let, ale co se tady v poslední době děje...!?
Jenom mě napadlo - co vypracovat něco podobného jako je seminární, bakalářská práce v rozsahu přiměřenému učivu - s vedoucím práce ( aby práci nezpracovala AI) a její obhajoba před komisí. Človíček by pracoval několik týdnů - měsíce, takže by měl velmi dobře znát celou problematiku své práce a tréma by odpadla?
Proč by práci neměla zpracovat AI? Tohle jsou všechno předpotopní nápady.
Návrhy Plagy, Berkiho jsou děsné, SPD a SPOLU jsou trochu na lepší cestě, nejlogičtější je návrh Motoristů. Ale také jen v první půlce. Samozřejmě, že by se měly zrušit Didaktické testy, To v první řadě. Ale je také potřeba již nutně zrušit RVP a ŠVP, toto největší zlo českého školství, A vrátit centrální učební plány pro obory vzdělávání. A maturity vrátit na školy dle jejich typu. A když bude chtít někdo z odborné školy na akademickou vysokou školu, tak se na zkoušky prostě naučí. To, co je nyní na středních školách, to je děs.
Chtěl jsem projevit souhlas s Motoristy, ale váš názor je přesnější. Staňte se ministrem, bude to pro studenty vysvobození. Držím palce!
Trh práce si to přebere. V jedné firmě manželovi při pohovoru řekli, že je pro něj moc starej a to mu nebylo ani 40 let, v druhé po něm skočili jak slepice po flusu. A to se drze ucházel o pozici, kde požadovali VŠ vzdělání a on je "jen" vyučenej..