Jednoduche reseni.At to vrati do doby pred par lety,nez dohodili lukrativni kseft Cermatu a nez se vubec zacali do maturit montovat.Dokonce pohnojili i ty zadosti na prijimacky.
Proc se museli montovat do neceho,co fungovalo?Jen,aby mel z toho nekdo kseft?
Neprijde mi normalni,aby skoro kazdy rok menily podminky a porad neco vymysleli.
Jen to totalne dohnoji
Pravidlo č. 2 !
Zapište si Hlaváčku : vnést mezi podezřelé zmatek !
Tak to už se nemusí vzdělávat po základní škole s bude to stejně. Již dnes přinutit studenty k práci kterou jim záda vyučující je u některých obtížné a i vyžadovat výsledky s ohodnotit je. Jedna blbost za druhou padá od těch politiků. Fakt !!
poslankyně Zajíčková je mimo. Nedělejme z maturity dvě obtížnosti - zrušme Cermat a dejme opět plnou funkci školám. Ty podléhají takové vlně všech možných kontrol, že by se opět mělo věřit učitelům a vedení těchto vzdělávacích institucí.
Jojo Víťo, my co jsme maturovali za komunistů víme, že k matuře se nedostalo jen pár primitivů. A že nezáleželo jen na tom jednom dni, ale že nás učitelé za těch pár let studia znali. Dokázali někdy při zkouščce i napovědět. Na vejšku to bylo tvrdší, tam jsme museli dokázat, že na to máme. Jo, byly také dětičky papalášů, ale ti slabší to raději po roce vzdali...
Jj Plago, okopíruj Ameriku. Jenže v Americe už běží kritika kvality vzdělání na středních školách, včetně dosažené úrovně absolventů!
Maturitní zkouškou končí středoškolské studium a "."
Když jsem chtěla maturitu, a nešla mně ruština, chodila jsem 4x týdně na doučování, učila se zpaměti životopisy ruských spisovatelů, Můj muž měl to stejné s matematikou. To že má někdo maturitu, ukazuje, že přece nemá jen základní vzdělání. Při ucházení se o novou práci se přece vyplňuje nejvyšší dosažené vzdělání.
Nj, jenže dnes to směřuje k zrušení maturity a pak už se někde na VŠ bere bez zkoušek a ještě není ani bakalarska práce
Nevím, nevím, jak se zajistí tedy úroveň vzdělání?
Když bude mít maturitu každý, I ten kdo má 3 nebo 4 už na ZS, tak maturita nebude mír žádnou váhu.
Jak se pak rozliší pracovití a schopní? To i do práce se bude brát bez pohovorů nebo jak to bude fungovat v reálném životě?
A je někde průzkum, zda-li jsou maturity těžší ve srovnání s předchozími lety a nebo klesá úroveň znalostí studentů?
Všichni chceme to nejlepší pro své dítě, jen jestli někdy více nerozhodujeme za to dítě a modelujeme si ideál na který dítě prostě nemá a jen my si to přejeme.
Jaká je úspěšnost, že dítě, když odmaturuje dále využívá tento potenciál pro studium a nebo jen odmaturuje a pak někam zapadne do firmy absolutně mimo oblast co studoval. Dle mého je to takový chaos, degradace potenciálu a degradace škol, nesměřování že když něco studuji tak pak také hledám shodné uplatnění.
Politici si to do voleb vzali za své a sám vím, co si vše vzali za své před min.volbami a jak to reálně dopadlo 🙁 .
Těžší by za normálních okolností nebyli, ale tak jako prostě v roce 2019 by ti to mohl vyřešit třeba deváťak tak v roce 2025 by pomalu ani devaťak nevěděl co je analytická geometrie.
Musí přece existovat etalon na porovnání výsledků učení napřīč ČR. Přijímačky a státní maturity by tím etalonem měli být, ale to by museli řídit školství odborníci a ne politici...p. Plaga, p. Bek, p. Balaš, p. Gazdīk, p. Valacová, p. Dobeš,....a dalšìch cca 23 předchozích přiblblých ministrů školství....polytruci náměstci - p. Natl, p. Mareš, Fryč....apod.
Je zapotřebí dodržet kvalitu testů a držet se RVP. Nic více, nic méně.
Nebo rozdejme s rodním listem, u narození dítěte, rovnou maturitní vysvědčení s magisterským diplomem, dle přání rodičů.
Pane bože, ti politici, to jsou ale blbci.
K nápadu Pirátů: a soucastni maturity z cestiny budou znalosti matematiky, fyziky...?
Zadani ulohy v matematice ma byt jednoznacne, ne aby student ztracel cas uvazovanim:"Co tim vlastne chce autor rici?"
Takove ulohy mi pripominaji vtipne dialogy ze software:"Nejste si nejisty, ze nechcete soubor nesmazat?"
Státní maturity jsou nesmyslem. Už od počátku upozorňovali ředitelé středních škol, že není možné udržet stejnou úroveň obtížnosti pro všechny. No, ono to možné je, ale pokud se to postaví na úrovni učňovských oborů s maturitou, tak absolvent osmiletého gymnázia může takovou maturitu vykonat např. o velké přestávce a pokud se to postaví na úrovni osmiletého gymnázia, tak to zmíněné učňovské obory a odborné školy neudělají vůbec.
Nejlépe by bylo tzv. státní maturity odpískat a vrátit se k tomu, co bylo prověřeno praxí, totiž, aby existovala pouze školní část. A jak říkal můj děda (maturoval v dubnu 1914 a na podzim alou do války), kdo měl vyznamenání, tak se napsalo, že to dělal pod dohledem císaře pána a bylo vymalováno.
Jinak se to nechtělo ani za Protektorátu, ani za komunistů, ale holt moderní "progresivisté" si to prosadili. Stálo to miliony a bylo to zatím na dvě věci : na ho-no a na nic.
Čím víc se systém školství předělává, tím horší to je. Když to fungovalo, proč vtom někdo šťoural? O dětí jim určitě nešlo, naopak. Hlásím se na odbornou školu? Tak skládám přijímačky z odborných předmětů, stejně tak maturitu. Proč by měly být jedny přijímačky a maturity pro všechny, když mají úplně jiné obory? Proč si tyto zkoušky nemůžou určit školy samy?
Ono to ale moc nefungovalo, proto se do toho šťourá. Problém byl právě v různé kvalitě maturity na jednotlivých školách.