Situace v Česku i Evropě je jasná – Green Deal přináší zdražování energií, přísné regulace a problémy, kterým mnozí nerozumí a které je neuspokojují. Proto v Evropě roste odpor vůči tomuto směru, zejména v rámci frakce Patriots for Europe, kde působí například Babiš, Orbán, Le Pen, Salvini, Abascal nebo Turek z Motoristů. Jejich cílem je vrátit více pravomocí národním státům, odmítnout Green Deal a zastavit nekontrolovanou migraci.
V Česku se zdá, že volby vyhraje Babiš, otázkou však zůstává, s kým bude spolupracovat ve vládě. Strany jako Motoristé se profilují jako pravicové, nechtějí z EU odcházet, na rozdíl od některých opozic či nevladních stran, což je dělá dobrými partnery pro ANO. Mohou Babiše posunout směrem k důraznější obraně českých zájmů a reálným reformám EU.
Současná spolupráce ve Visegrádské čtyřce je oslabená, především kvůli vládě Petra Fialy, která narušila komunikaci s Maďarskem a Slovenskem. Skutečná šance na změnu v EU je možná pouze společným tlakem zemí V4, případně za přispění Rakouska,Itálie či Španělska. Samostatně Česká republika nemá dostatečnou sílu.
Lidé by měli volit podle skutečných postojů a cílů stran, které chtějí prosazovat reálné změny ve prospěch České republiky.
Zatím se zobchodovaly ETS2 jen "signálně" za 10 milionů korun v ceně přes 80 eur za tunu CO2. Podle výpočtů vědců z ČVUT každých 10 eur emisní povolenky je růst ceny benzínu a nafty zhruba o 1 korunu. Topení uhlím zdraží o 75 %, topení zemním plynem o 50 %. Při 80 eurech tedy PHM zdraží zhruba o 25 %, což se promítne do dvouciferného růstu inflace, která odrovná celou ekonomiku. 7. července se s ETS2 začne obchodovat na Lipské burze, pak se ihned uvidí. Cílem zelených aktivistů (příkladně mozkový trust strany Zelených v Německu Agora-Energiewende) je ETS2 za 300-350 eur, tedy zdvojnásobení ceny pohonných hmot v zájmu vyhnání lidí z volantu na kola či na pěší pohyb. Polský premiér Donald Tusk, který je vnímán jako velmi probruselský, letos prohlásil: Bude-li ETS2 zavedena, skončí demokratické vlády v Evropě. Evropská komise má ročně jen jeden pokus snížit cenu ETS2 zvýšením objemu povolenek. Proč by to ale dělala, když výnosy z ETS2 jsou jejím zdrojem moci a přerozdělování prostředků (či hrozbami neposkytnutí dotací), na podvolené národní státy? Připomeňme si, že se při ETS1 (zdražuje nám každou kWh asi o korunu) mluvili o cenovém rozmezí 5-20 eur. Nyní se obchoduje za více než 70 eur s tím, že cena už vylétla i nad 100 eur. A z výnosů si zelená lobby za pomoci politiků, zkorumpovaných či indoktrinovaných mainstreamových médií a za šíření klimatické hysterie financuje stavbu větrníků a solárů...
Pane Smutný, pokud takhle porostou ceny paliv a tepla, můžete si být jistý, že si lidé začnou topit elektřinou a celá OZE elektroenergetika zkolabuje. 😄 Pak lidé vezmou vládu v Praze a bruselské trafikanty EK/EU útokem a bude vymalováno... 🙂
Elektromobil je natřený nazeleno. Nepočítáme celé emise, říká expert (12. 4. 2024)
Odkaz
Green- deal je třeba zrušit. Musíme z klimatických dohod vycouvat, dokud je čas.
Tak např.co tato vláda tají a média mlčí. Do roku 2027 už bude v oběhu emisní povolenky na PHM a bydlení. Cena emisní povolenky měla být 45.eur a k dnešnímu dni se pohybuje v předběžném prodeji 250.eur. Jako hraniční strop je 400.eur. To znamená, že PHM zdraží o cca 19,-Kč, v krajním případě o 27,-Kč na 1.litr. Zdraží se teplo-vytápení cca 2x. Toto je realita, která nastane již za rok. A jak víme, tak pohonné hmoty jsou spojené nádoby v celém trhu. A až to nastane, uvidíme naživo změny v preferencích politických stran. Bude to fičák a rychlá rota chudoby.
Tak paan poslanec Síkela říká, že GD musí pokračovat, protože bez něj budou následky nepředstavitelně drahé.
Nepředstavitelně drahá bude náprava GD, bude-li vůbec možná.
Super, z toho mám radost. Snad zvítězí rozum a nepodlehneme lžím fosilního průmyslu a dezinformacím.
Věřím, že v Česku bude líp. Vždyť to čtu na plakátech na každém rohu. Takže to je zbytečná hysterie s tím gríndýlem.
Super, jestli zdraží benzín a nafta někam k 50kc/L, tak si můžeme otevřeně přiznat, že to je konec EU a ursulka si bude muset najít jiné korýtko u kterého bude chrochtat. Vždy jsem se stavěl na stranu podpory EU, ale už si tím tak jistý nejsem. Celý svět už teď má obrovské výhody v cenách energií,plynu a ropných produktů, že my tady nebudeme vyrábět už vůbec nic. Chcipneme hlady, celý svět si bude vesele prosperovat a bavit se, jak zelená EU páchá svou sebevraždu. Čína staví veselá dal elektrárny na uhlí, Amerika i za předchozí party Bidena a teď Trumpa nijak zvlášť nechvata v přerodu své energetiky na zelenou, takže kromě nás v EU nikdo blázen není. Do toho budou stoupat emise v zemích, které se teprve snaží se ekonomicky postavit na nohy=další emise a tím naším ušetřeným % emisí tu zem stejně nezachráníme, akorát nás všichni rozcupuji na kousky. Takže ať se donik přípravi na vlnu migrace ne z Mexika ale spíš z Evropy.
EU potřebuje jen peníze od lidí za emisní povolenky. A dostávají je z lidí strašením o oteplování planety. To nikdo nepopírá ale není to primárně způsobeno lidmi. Oteplování a ochlazování planety Je vědecky dokázáno takzvanými cykly. Dnes máme půlku června a možná se dočkáme prvního letního dne, doteď bylo kolem 20 stupňů. Takže standardní počasí. Pokud by green dýl vedl k dobré věci pro občany EU Tak ok ale on nevede. Při vstupu do EU nám obyčejným lidem o ničem takovém neřekli co chystají. Takže nás pěkně pochytali a teď nařizují? V Bruselu bych nechal maximálně dva lidi z každé Země jako europoslance. Možná jednoho z každé země. A stačila by budova o velikosti standardní školy. A ne ty obrovská sídla v Bruselu a ve Štrasburku. A ty přemrštěné platy co tam dostávají. A dokud je budou dostávat budou vždy obhajovat ty trapnosti a neřizování z EU.
Po světě se válčí,rakety,letadla,tanky, lodě žádné emise neplní,potom to ještě všechno shoří včetně domů.A co emisí bude stát obnova měst a bojové techniky? Evropa jako jediná řeší Green Deal ? I kdyby se vše povedlo tak je to naprosto bezvýznamné. Jde jím jen o peníze,nic jiného za tím nehledejme.