Spalovák: mám plnou nádrž jedu si na výlet Čechy - Morava. Na benzinu zajedu jen na záchod a pro kafe. Vrátím se domů a ještě mám naftu na týden na cestu do práce. Pak tankuji. Elektro: plně nabitou, svištím si stejnou trasou po D1 110 kilometrovou rychlostí aby mi šťáva vydržela aspoň do Brna, záchod a kafe stejná písnička ale hned po příjezdu ke kamarádům żadoním o zásuvku a do kapsy majitelovi strkám 2 stovky,jako aby se neřeklo, že si nabíjíme u nich zadarmo. Na svojí káru s blbým naftovým motorem najedu víc jak půl miliónu km a elektroauto, jestli vydrží baterka tak cca 250k a pak může auto na výměnu nové baterie za cenu mého naftového auta. Kde jsem při koupi ušetřil místo elektroauto milion korun. Takže asi tak .
No další tendenční článek. Asi moc nepřekvapí , že už to lidi ani nezajímá , protože milý autore, nejsou tak hloupí, jak si ty o nich myslíš.
Ty fronty na fotce od benzinky jsou od diskontní značky a navíc přes den. Nevím tedy, proč jsou zmiňované noční hodiny. Navíc, kdo připlatí kačku na litr, může tankovat pohodlně s plným servisem. A dál už to nemá cenu ani číst. Běž se živit poctivě a přestaň lidem dělat díru do hlavy. Každý má dost rozumu, aby si posoudil, co je pro něj vhodné a výhodné.
Fronta na čerpačce? Kromě tank ono se téměř nevyskytují naopak většinou si člověk stihne i dojít na záchod a koupit kafe aniž by někomu zavazel. Reálně mi přijde elektro fajn jako druhé auto do domu na běžné pojížďky do 100km. Já třeba hodně jezdím na vodě je běžné že jedu třeba 250km na akci kde parkujeme 1/2 dne někde v lese převážíme lodě s cíle na start a večer utahaní jak koťata 250km domů to poslední co chci je ještě další 2h zevlovat u nabíječky. A to jak to nabíjení dobře funguje je jen do doby než začne být elektro aut opravdu hodně naše rozvodná síť na to zatím není dimenzovaná a elektřina to vážně není jen krabička ve zdi a ty odběry při nabíjení jsou opravdu pekelné.
A není to náhodou tak, že každý máme prostě jiný user case? Na "ježdění kolem komína" je to v pohodě - to je to nabíjení cestou na nákup. Ale jakmile jedete někam několik set km, tak už je situace o dost jiná. Já konkrétně každý víkend několik set km dám, v autě mám uvnitř kola a fakt nechci jako první věc na horách hledat nabíječku, a pak se k autu po několika hodinách zase vracet a odpojovat a přeparkovávat... Elektro dodávky s parádním papírovým dojezdem "až" 280km jsou pro mě taky dost mimo, kolik by třeba trvala cesta do Saalbachu z Prahy? Takže jako druhé auto, proč ne, jen dát trochu normálnější cenu. Kdo jede nějam dál párkrát za rok, tak proč ne. Ale pokud používám větší auto a nárazově několikrát měsíčně najíždím stovky km, tak je to při aktuální energetické densitě článků mimo. To bych pomalu sotva dojel z Prahy na chatu, kdybych se dopoledne odvážil jet nakoupit 😄
nevím, jezdím už 36 let a naposledy jsem stál dlouhé minutu u čerpací stanice asi tak před dvaceti lety a to jen proto, že nešel proud a proto, že jsem měl už sucho v nádrži a otázka za jak dlouho zvládnu najet ke stojanům, natankovat a zaplatit max 4 minuty, když si tam nekupuje někdo hod dog a i tak maximálně 5 minut a zase tam 1200 km nemusím
Dobrý den, moje praxe: jezdím 4x měsíšně z Prahy do Karviné, servis a údržba počítačů firmy (cca 2 hod. práce). Myslíte, že bych tuto cestu zvládl s e-mobilem za 10 hodin jako s "naftou" ? Upozorňuji, že v Karviné je nejbližší nabíjení 6 km a MHD tam nejede
Klasický reklamní článek, nic víc nic míň.