Plat řidiče rozhodně rozhodně není 60 tisíc, vesměs je to 21-35 hrubého plus diety, takže ano na účet uvedená částka dorazí ale na nemocenskou a důchod se počítá žebračenka. Sice některé firmy už pomalu chápou že i řidič není otrok a má i svůj osobní život a nabízejí turnusy, nebo obdenní návraty domů, ale v nabídkách práce stále převažuje to co už nikdo dělat nechce a to práce pondělí až pátek víkend doma což v praxi znamená v neděli ve 22h vyrazit z placu a domů se vrátit v pátek večer nebo v sobotu nad ránem - i to je jeden z důvodů proč chybí řidiči.
A ten stres na silnicich,kolony
Jako technik, po šedesátce, s víc jak třiceti lety praxe v oboru vstřikování plastů, mohu napsat jen jedno. Je to pěkná snůška blábolů. V dnešní situaci, kdy jde automotive do kytiček, už nechce za práci pořádně platit nikdo. A to ani za tu odbornou. Vlastně... Ano, management je v Česku solidně přeplácen. Vzhledem k výkonům které podává.
Řidičů je málo protože řidič může za všechno, naloží málo, špatně, naloží moc,zase špatně a můžu pokračovat. Řidič má řídit a za všechno ostatní má zodpovídat ten kdo ho na cestu pošle a nikdo jiný. A až ti budou platit za špatný technický stav,za přeložení a řidič jen za svoje přestupky, potom se možná nějací najdou
Pokud me spatne nalozi ozvu se dispecerovi at to resi. Jinak nejedu.
Technicky stav auta- vzdycky jsem pracoval ve firmach kde cokoliv bylo, tak jsem jel na servis a vse se opravilo. V takove kde neopravi zavadu za krerou je pokuta bych nepracoval.
Stejne tak bych nejezdil na 2 karty, nebo se prosil o vyplatu. Pokud bych na takoveho zamestnavatele narazil, tak mu zamavam a jdu jinam a jinde alespin to co uz jsem napsal vise.
Zodpovednost za naklad musi mit ridic. Bohuzel jinak to nejde. I v OA zodpovidate za cestujici. Kdyby ne tak ridici prestanout zajistovat naklad a budou tim ohrozovat nejem sebe, ale i ty okolo. V kazde praci zamestnanec nese zodpovednost. Ano tady jsou pokuty vyssi jak kdyz pujdete zametat kostetem chodniky. Na druhou stranu mate moznost volby delat jinou praci.
Ano řidiči chybí , jen je potřeba psát pravdu . Většina firem dává základní mzdu 21800kc ostatní je dieta tedy stravné v závislosti ve které zemi se řidič nachází. Většina firem platí výkon práce 8 h práce , ale řidič řídí i 9 h ale i 10 h denně a k tomu ještě skládá a nakládá to tedy znamená že pracovní dobu denně je 13-15 h , to umožňuje i nařízení . I z tohoto důvodu řídící nejsou a vecina řidičů jsou ročník y 1970 a ty už přemýšlí o nemocenské a důchodu . Z tohoto základu 21800 hrubého je nemocenská a důchod zebracenka . Až i úřady budou pracovat řádně s daty z tachografu a dbát na to aby byly řídící řádně páčení bude líp. Další věc straně se má vyplácet zálohové a zaměstnavatel má řádně vybavit zaměstnance na služební cestu ale většina to nedělá , pak se diví. Ano zavse může jen řidič .., není kde parkovat , dělat pauzy atd
Prosim kdyz uz pisete clanek, tak uvedte i firmu dekuji.
Nekdo tu psal, ze ma ridic 21tis hrubeho. Vas lituju dejte vypoved a co nejrychleji odejdete. I ridic na rozvozove dodavce ma vic.
Ja mam na MKD na plachte bez jezdeni pres noc ( od 18h - 4h spinkam) 35-43tis hrubeho. + cca 18tis. diety (to neni plat) Ano v prumeru to 50tis udela. Ale za 11tis. km/mesic a vice. Kdyz jsem 1/2 mesice marodil, tak jsem mel 23tis. (cisteho vcetne nemocenske) a 10tis diety( za ty 2 tydny v praci) = 33 tis. celkem. Kdybych marodil cely mesic, tak budu bez diet a prijde mi nemocenska cca 19tis.
Jsou firmy ktere plati o neco lip (mluvim o hrube mzde bez diet) hlavne u Nemeckych hranic kde jim ridice pretahuji Nemecke firmy.
Pry s frigem nebo autoprepravnikem se da vydelat vic, ale vadi mi to hrceni friga a nenavist, zlomyslnist okolo parkujicich a u autodopravniku si auta nakladate sami a odpovednost za skody na autech jdou za vama.
Ano 60 vám dají ale je to plat plus diety většinou je realita že základ 18900 hrubého a zbytek stravné a jste v tom od pondělí do pátku nebo soboty někteří i o víkendu tak se nedivte že řidiči chybí a je to hodně zodpovědnosti jezdit s c+e
mě by zajímalo jako kde na to chodíte mi redaktoři to jako věříte všemu co vám to někdo napovídá nebo koho se zeptáte většinou je praxi někde jinde než ten článek
My počkáme na ty slíbené německé platy.50 hrubého nema ve Švýcarsku ani skladník, ten má víc.
Kdyby byli dobré platy,měli by i dostatek lidi
A proč chybí, málo platí a buzerace